Gå til innhold

Barnefar vil ha rettsak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg er rimelig lei meg akkurat nå. Noen med erfaringer eller gode ord til meg?

(jada, skravlemateriale, men jeg er mest her på krangle og kjenner dere best)

anonym nå, beklager

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil han krangle om da?

Skrevet

Alt og ingenting. Samvær, barnehage, tidligere krangler....gudene vet...

hi

Skrevet

barn fra 7 år skal høres.....barn under 7 år som har bodd en stund sammen med mor.....blir som oftest hos mor....

som oftest blir det foretatt en mekling på forhånd......så har han svak sak vil han sikkert bli frarådet rettsak....

som oftest er det tomme trusler....ta kontakt med advokat selv.....server han dette tilbake.....demper litt og koster ikke en krone med en telefonsamtale med en advokat som kan fortelle deg hvor du står.....

og har han oppsøkt en seriøs advokat...har denne opplyst han om at han må betale omkostningene dersom han taper.....hvis ikke kan jo du fortelle han det.....

hvor lang tid brukte han på å betale barnebidrag da dere flyttet fra hverandre.....????.....har du gjordt krav nå nylig....etc....

trekk ut essensen av hvorfor han skal ha barnet/barna.......

Skrevet

Barnet bor fast hos meg og det har hun gjort siden hun ble født bortsett fra at vi bodde sammen i under 6 mnd, noe som overhodet ikke gikk bra. Staten forskutterer bidrag for han fordi han mener at han ikke skal betale bidrag tross høy utdannelse og god jobb. Han tjener tre ganger så mye som meg. Jeg driver nå research for å finne en god familieadvokat og har kontaktet helsesøster for en vurdering av meg som mor og barnet mitt individuellt og i samspill med meg. Hun er bare 2 år gammel. Jeg og barnefar har bodd fra hverandre over et år og jeg har ny samboer som er en enorm støtte og en god og viktig omsorgsperson for min datter. Barnefar bor to timer unna oss en vei og barnet skal nå begynne i barnehage, men han vil ta henne ut av barnehagen en uke i mnd for samvær og han krangler ustanselig med meg om alt mulig, samme hva det er. Dette bråket må ta slutt. Er overhodet ikke bra for ungen å vokse opp med dette her.

Herregud, jeg er så lei meg nå. Ikke i hovedsak for rettsaken i seg selv fordi jeg har en veldig god sak, men fordi vi kranlger og barnefar ga klar beskjed om at noe godt forhold mellom han og meg som foreldre er det nå ingen sjanse for at vi noen gang vil kunne bygge opp da vi var til familierådgivning i morges. Han bare gikk i sinne uten å si hade til ungen sin og lagde et leven før han gikk med barnet til stede....Hun skjønte ingenting og spurte flere ganger hvor det ble av pappa...

hi

Skrevet

Tigerlilly.. du har gitt såpass mye info før.. Hvorfor anonym nå?

Skrevet

Ja, greit da.... anonym fordi jeg er lei meg og det er egentlig ikke noe jeg ville snakket om her, hvis ikke det er fordi jeg håper noen har noen råd til meg. Jeg har ikke opplevd dette før og det er rimelig vanskelig å forholde seg til. Den største utfordringen nå er å få til at dette skjer uten at dattra mi får noe som helst negativt med seg.. Men når faren annonserer i dag at vi for alltid vil ha et elendig forhold og understreker det med å gå fra oss uten å si hade....herregud, det er jo ikke bra.Så om noen har noen fornuftige, gode råd til meg, så tusen takk!

Skrevet

Jeg vet forøvrig heller ikke hva han ønsker å få ut av en rettsak. Slik jeg har forstått det til nå, er det ikke omsorgen han er ute etter å ta...så jeg vet egentlig ikke helt. Det er samvær det hele går på, men hva han vil kreve aner jeg egentlig ikke. Har prøvd å ringe han et par ganger nå, men han tar ikke telefonen og svarer ikke på melding og sa ikke ifra om at ungen er syk. Oppdaget at hun er forkjølet og hadde 38,2 i feber når vi kom hjem, hun har vært hos han en uke nå og dette sa han ikke fra om....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...