Gå til innhold

Oppussing av barnerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi holder på å pusse opp barnerommet. Noen som vet hvor lenge man må lufte ut før babyen kan sove der inne?

Lurer også på om jeg som gravid kan male (vannbasert maling)? Er gravid i uke 32..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har lest og hørt så forskjellig om hvor lenge man bør vente med å la babyen sove på nymalt rom, jordmoren min sa 2 uker og jeg har hørt andre si 4 uker. Når det gjelder å male mens man er gravid så anbefalte jordmoren min å ikke gjøre det uavhengig av om man bruker vannbasert eller oljebasert maling fordi man om man utsetter seg selv for det så utsetter man indirekte babyen for det også. Årsaken til dette på grensen til hysteriet er at de ikke vet hvordan det påvirker babyen og man er redd for at det skal gjøre barnet allergisk.

Det hører med til historien at jeg allerede hadde malt med vannbasert maling og sovet på nymalt rom da denne praten fant sted. Trøsten er at vi hadde full gjennomtrekk mens vi malte og god lufting om natten.

:-) Håper du har en driftig mann som kan ta seg av malejobben!

Skrevet

Helt riktig det som Bjelle sier. Malte soverommet til hu eldste for noen år siden. Sov på rommet hennes en uke etterpå, og den uken hadde det vært gjennomlufting konstant. Da fant jeg ut hvor lenge ting sitter igjen. Vi våknet skikkelig fyllesjuke. Vondt i hode og kvalme. (dumme oss sov med vindu såvidt på gløtt, siden det var midt på vinteren) Så la det gå endel uker får en lar noen sove på rommet.

Skrevet

Med vannbasert maling er det giftstoffer i luften litt lenger enn med oljebasert.

Uansett anbefales det jo ikke å legge små barn på nymalte rom. Men dere har vel kanskje uansett tenkt å ha den lille på deres soverom de første ukene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...