Gå til innhold

Hva gjør mor i dette tilfellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg har følgende problem i forhold til barnefar:

-far synes han er så vanvittig god en sjåfør så å kjøre på bilferie med ungen løs i baksetet er en selvfølge for ham!!! Han nekter å spenne fireåringen fast! Selv er han sikret med bilbelte!

- sender med ungen boller og kaker i barnehagen i stedet for ordentlig mat

-kaller mor for hore ved enhver anledning (staver det når ungen er i nærheten)

-spionerer på mor og hennes nye kjæreste OG hans kamerater!!!

-solkrem og sykkelhjelm er for pyser

ja, hva synes dere? Mor har gitt opp og vil bare ha fred og sier ham stort sett ikke i mot. Men når han nekter å forholde seg til vanlig sikkerhet hva skal mor gjøre da? Han er jo for psykopat å regne, men blir barnet helt rettsløst? Barnet har jo rett på å bli tatt ordentlig vare på av omsorgspersoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilbelte er jo en lett ting å ta tak i. det er bare å ringe politiet og melde fra om bilnummer og ca hvor bilen befinner seg med et barn som ikke er sikret i bilen også kommer politiet til å stoppe han, gi han en kraftig bot og antakelig ikke la han kjøre vidre med barnet om han ikke har med seg godkjent bilsete.

Spionasje er ikke lov, så det kan hun anmelde.

Å kalle noen hore er æreskrenkelse, og kan anmeldes.

Ergo; på disse punktene risikerer han å måtte svare for seg ovenfor politiet. Kan jo hende det hjelper.

Skrevet

Hadde aldri sendt ungen min med noen som med viten og vilje utsatte barnet for potensiell livsfare! Det er ikke rare kollisjonen som skal til før ungen dundrer gjennom frontruta! Tror jeg ville tatt den kampen med ham og gitt blanke faen i om han ble sur og det ble uro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...