prøvekluten+3små Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 ..eller kjøper dere ny.. her kjøper vi ny,tørr ikke stole på å kjøpe en brukt,da man aldri veit hva de har vært med på..kasnkje vært greit om det hadde vært kjente..
mammat2goll Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Jeg kjøper nytt, hadde aldri stolt på fremmede. Men kjente kunne jeg kanskje ha vurdert å ha kjøpt med.
jannefødeklar Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Vi har fått tilbud om å arve stoler flere ganger, men har bestandig takket nei... Ikke for å være snobbete, men rett og slett fordi vi ville ha de nyeste og sikreste stolene til barnet vårt,og til nestemann. Disse arvestolene har ofte vært av litt eldre modell, og er sikkert gode nok, men vi kjøpte altså heller nye som vår egne barn skal bruke etter hverandre. Ville aldri kjøpt av ukjente, i tilfelle stolen har vært med i ulykker e.l.
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 hei hei! jeg har faktisk også tenkt på dette.. men akkurat med bilsete så vil jeg ha nytt.. jeg kan gjerne kjøpe brukt av alt annet nesten men med tanke på at babyen er sårbar i bilen så er jeg redd en ukjent bruktselger ikke ville opplyst om setet har vært utsatt for noe og dermed ha svekket sikkerhet.. tror neppe en som solgte deg ville sagt "topp stand, men vært utsatt for en kollisjon" så jeg stemmer for nytt ... da kan man jo kjøpe et som ikke er det dyreste på markedet også så slipper man ruinere seg men får et som er godkjent
elly belly Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Vi kjøpte nytt (maxi cosi) men fant ut i ettertid at vi kunne arve graco fra i fjor. Men ville uansett kjøpt nytt tror jeg. Synes det er fresht, godt og ikke minst sikrere. )
ana baroma Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Vi kjøpte brukt av svigerinna mi, men det er to år gammelt og har selvfølgelig aldri vært i kollisjon. I tillegg er det et sete jeg liker og som hun var fornøyd med:)
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 kunne gjerne arvet om det var fra venner/bekjente/familie.. de er jo ærlige og ville ikke gitt/solgt noe som ikke var trygt.. her er det for min del hvertfall snakk om kjøp fra ukjente som eksempelvis gjennom finn eller andre markedsplasser .
prøvekluten+3små Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. juni 2007 er vel noe med at er sete over 5 år,så regnes det heller ikke som sikkert lenger pga at isoporen eller noe visstnok blir porøst med tiden..så her blei det nytt.solgte det vi hadde fra vår første,så alle bryr seg tydeligvis ikke om dette,bare de får en stol billigst mulig..
jannefødeklar Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 Hadde gjerne arvet/kjøpt en stol som var et par år gammel, fra familie/venner, men i våre tilfeller var det snakk om stoler som var 5-9 år gamle. Fra ukjente hadde vi aldri kjøpt stol,det er jeg temmelig sikke på )
Spirevipp med go`gutten Skrevet 25. juni 2007 #10 Skrevet 25. juni 2007 Oj, dette har jeg faktisk ikke tenkt så mye på. Vi fikk bilstol av et vennepar, som de har brukt til alle sine tre barn. Så jeg regner med at det er ca 6-7 år da. Vi tenkte vi skulle bruke det fram til jul (har termin 24.september) og ønske oss et nytt da.
Serial mom Skrevet 25. juni 2007 #11 Skrevet 25. juni 2007 Ikke fra fremmede ihvertfall... De fleste bilstolene til babyer er jo ikke så veldig dyre da,så tror heller jeg ville spart på noe annet enn akkrat sikkerhetsutstyr. Får uansett babysete hos svigers,for de er forhandlere av dem(aner ikke hvilke merker,men regner med svigers har peil,så!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå