Hera Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Fikk så vondt av ett barn som var innom jobben min på lørdag kveld. Jeg blander meg aldri inn i hva foreldre gjør eller sier til barna sine når jeg er på jobb, men denne gangen måtte jeg bryte mine prinsipper. Jeg jobber på en bensinstasjon, vi har ett kjempestort bord med smågodt. Det kommer inn en pappa og ett barn (rundt 4 - 5 år). Pappa'en går rett bort til godtebordet, åpner lokket og tar ett godteri, han titter seg litt rundt for å se om noen ser han og før han putter i munnen. Jeg så han hele tiden. Barnet ser også hva han gjør, og gjør det samme. Faren blir rasende, klyper ungen i øret og står og roper og hyler at det er forbudt å stjele og at politiet kommer og setter barnet i fengsel. Barnet gråter og ser helt skrekkslagen ut. Da er det jeg går frem til dem og sier: "er det forskjell på om ett barn eller en voksen stjeler?", mannen ser rasende på meg og ber om jeg ikke skal blande meg inn. Greit nok, jeg tar til meg den! Men jeg er litt kamplysten, siden barnet blir urettferdig behandlet, så jeg jeg sier: "jeg har faktisk bevis på at det er du som lærer ungen din å stjele, for her har vi videoovervåking!" Mannen ble helt stille, og så gikk det tydeligvis opp ett lys for han, så han rødmer som bare det og tusler stille ut av stasjonen. Dette var dagens historie om at foreldrene er barnas speil, det vi foreldre gjør og slik vi oppfører oss overfører vi til barna våre. Så noen ganger når vi klager på barna våre, så er det kanskje lurt å tenke litt på hvordan vi selv har oppført oss/snakket akkurat da. Ha en flott mandag;0) (ps. må bare si at vi normalt ikke bryr oss om at det blir tatt "smaksprøver" av smågodtet)
Fraggelhysa! Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Bra gjort Hera. Håper faren tenker seg om fremover.
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Huff.. Men du var modig som sa ifra da! Stakkars barn..
snuppelure 74 Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Ja man skal tenke over alt man sier å gjør ovenfor barna ;o) Utrolig bra at du tok fatt i det og sa det du gjorde til den mannen )
Hera Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2007 Jeg måtte bare si ifra, for ungen sin skyld. Egentlig var jeg rasende, men ville vise barnet at man oppfører seg som ett anstendig menneske selv om man er sint. Dessuten håpet jeg at faren følte seg litt "driti" ut, slik at han tenker litt lenger neste gang, han har tenkt å bedrive oppdragelse i full offentlighet!
Gjest irismor Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Tøft av deg å si ifra c",) Håper pappan tenker litt lengre neste gang. Barn tar etter far og mor. Merket det selv med snuppa. Var så irritert på samboeren og kjeftet og smalt litt. Da kommer det samme "tirade" fra snuppa (1år) i baksetet. Vi kunne ikke annet enn å le, men tenker oss godt om før vi gjør noe når hun er i nærheten. Er ikke mulig å nusse på hverandre heller, for da flyr hun rundt å nusser på alt som rører seg =))
selfangerkjerringa Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Jeg og søs sto og babla ivei mens vi pakka flytteesker sammen, jenta mi var vel ca 2 år. Plutselig stopper vi opp, da vi hører jenta putte bamsen i ei eske og sier "erreguuuuuuuuuuuuuuud" med skikkelig bingokjerringtonefall... vi ble litt flaue ja. En liten vekker hehehe
Hera Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. juni 2007 Hehe:0) De små får oss virkelig til å smile, ja. Ha en flott dag;0)
Skilpadden Skrevet 25. juni 2007 #10 Skrevet 25. juni 2007 Der mistet du den kunden... Synes det er bra du sa i fra. Ikke alle som hadde turt det! Jeg var på jobb i klesbutikk for noen år siden, og der var det en unge som drev og lekte med et skilt. Moren klapper til han og sier "ikke rør. Damen banker deg". Damen var altså meg, og jeg ville aldri slått et barn. Ble helt satt ut...
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 25. juni 2007 #11 Skrevet 25. juni 2007 ja de tar etter alt ja, jeg satt og kjørte bil i kø. da kommer det fra baksete,, så kjør da........................, sikkert hørt det før. er snart 4 år og snapper opp alt, banner og står i, vet ikke helt hva vi skal gjøre med den banninga vi da, ikke enkelt når noe ler høyt når han banner,
Katja Skrevet 25. juni 2007 #12 Skrevet 25. juni 2007 Hera er min Hero! Du er dagens helt, Hera, flott gjort! Ha en strålende dag!
Dotten Skrevet 25. juni 2007 #13 Skrevet 25. juni 2007 J.... bra gjort Idiot-faren fortjente alt du kunne få pumpet ut av deg, men du var jo saklig og tok det på en voksen måte Kjempe bra. Og stakkars unge. Hvor gammel var denne faren egentlig?? Huff. Husker jeg leste om en innvandrer far (har jo egentlig ikke noe med saken å gjøre hvor han var fra), men han brukte sin psykisk utviklingshemmede sønn til å stjele for seg (da de sikkert vet at barn ikke blir straffet). Når ungen ble tatt, fikk han juling av faren som liksom ble overrasket og sint, men heldigvis var de observert, og barnet ble tatt fra ham (for hvor lenge vet jeg ikke, men sånne foreldre fortjener ikke å beholde barna).
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 25. juni 2007 #14 Skrevet 25. juni 2007 For en møkkamann! Sånne fortjener ikke å ha unger... Heia Hera!!
Gjest MMJ Skrevet 25. juni 2007 #15 Skrevet 25. juni 2007 Hadde KLIKKA hadde jeg vært deg i den situasjonen... Var ute og spiste i går, og en unge på 6 år satt og vred seg i stolen, han var tydelig rastløs, ingen av de 3 voksne snakket til han og det var VARMT og sola steikte. Når han vridde seg for å se seg litt rundt begynte den ene mannen: Du er en baby, du er enbaby, du klarer ikke sitte stille, din baby..!! Han gjenntok seg HELE tiden... Stakkars barn, han svarte ikke mannen en gang... måtte bare høre på. Orka ikke si noe der og da av forskjellige grunner, men FY så teite voksne kan være!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå