Sjefsmegga Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Jeg synes det er veldig viktig del av hverdagen. Sangstunder og lesestunder...synger alltid nattasang og leser eventyr for de to største og synger/nynner minsta i søvn.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 næh, ikke ennå. Hun er bare 3 mnd, så det hender at vi synger for henne eller kikker i en bok sammen, men det blir nok mer senere.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Synger nattasang hver dag, og nå som hun har fått pekebøker leser jeg i dem og snakker om tinga som er på bildene mens hun blar...blir masse frem og tilbake, men hun digger det!
Tommage♀♂ Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Jeg synger for dem hele dagen omtrent. Storesøster på snart 19 mnd er nettopp begynt å interessere seg for bøkene sine, men er mest opptatt av om det er bilder av fugler i dem, hehe=) Er nok litt for dårlig på å lese for henne ja... Prøver litt, men hun vil som regel ned på gulvet for å leke videre... Lillebror er snart 3 mnd, og han blir nok med på lesestund om en stund håper jeg
chill+enda en til Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Jeg synger endel for ham, både iløpet av dagen og på senga om kvelden. Merker at han roer seg veldig når jeg synger, og så smiler han og ser fornøyd ut. Av og til lurer jeg på om han smiler med meg, eller av meg, hihi
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Ja.. for eldste. Leser ikke for minste på 4 uker ennå men snakker masse..
Tokatter_USA Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Vi leser hver kveld før sengetid. Noen ganger bare en liten bok, andre ganger flere bøker. Da koser vi oss i sengen alle tre, Daddy, mamma og Snups, enda Daddy ikke skjønner noe når vi leser norsk. Men det er det han liker best! Jeg er litt dårligere på å synge. Jeg vil gjerne at hun skal lære norske sanger, men jeg glemmer å synge. Det blir nattasangen og puss, puss så får du en suss. Men både pappaen og jeg har lett for å nynne og synge korte strofer av diverse sanger hele dagen, så helt stille er det ikke. Det er bare ikke helt bevisst bortlæring av hele og tradisjonelle sanger.
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 Ja. Har gjort det nesten siden dag 1.Ssynger litt forskjellige sanger for henne når hun griner mye, eller bare når vi sitter og koser oss.Kjempekoselig syns jeg:) hun er forresten 3 mnd
selfangerkjerringa Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 Synger masse for (og med) begge ungene. Nattasang er et must. Eldstejenta får også eventyr og godnatthistorier, men minimai på snart 6mnd er mest interessert i å spise opp bøkene så det er ikke så kos enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå