Gå til innhold

Maxi Cosi Cabrio Fix eller Britax/Rømer Baby Safe Plus??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke disse ca. like i de ulike testene? Hva er forskjellen? Hvorfor burde jeg kjøpe det ene contra det andre? Og ikke minst HVOR er de billigst??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge er kanonbra seter som gjør det bra i kollisjonstester (men jeg ville ikke lagt så stor vekt på testene, det viser seg gang på gang at disse ikke er til å stole på..!) og er solide, trygge seter..! Jeg synes personlig at Maxi Cosi er nettere og ser penere ut, i tillegg kan det brukes på omtrent alle vogner på markedet. Solskjermen er også bedre på dette, synes jeg, mye mer praktisk at den kan gjemmes når den ikke skal brukes.. Basen kan også brukes både med og uten isofix - veldig praktisk :-) Fordelen med Britax-setet er at isofix-basen setet kan stå i, kan også brukes til setet i neste gruppe :-) Jeg ville nok av estetiske grunner gått for Maxi Cosi (og gjorde også det da snuppa ble født), men det er rimelig hipp som happ hvilket du velger..! Maxi Cosi er ofte på salg, så hold øynene åpne..! Om du har mulighet for å dra over til Sverige kan du gjøre kupp på begge setene :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg valgte Rømer sitt fordi det har 5-punktssele i motsetning til Maxi Cosi sitt med tre-punktssele. Vi kjøpte vårt på nett hos "Lilleprinsen".

Tror Baby-shop har salg på Maxi Cosi sitt nå.

Skrevet

Vi har Maxi Cosi og er veldig fornøyd. To venninner har britax, og de er ikke så fornøyde. Babyen vokste fort ut av det setet.

Veiledende er det ofte bare en 100lapp eller to i forskjell, men det kan jo lønne seg å ta en ringerunde. Evt kjøpe i sverige om dere bor i nærheten av grensen. Jeg tror vi betalte 1500 eller 1600 for setet og 1300 for basen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...