Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort, mannen min ( jeg har ikke vært innvolvert fordi jeg ikke var enig i prioriteringen, ville heller ha et nytt kjøkken) bygger garasje med tilhørenede vaskerom og leilighet( leilgheten har mannen min satt opp som uthus på byggesøknaden) . Naboen ( som har vært gjest hos oss utalige ganger) liker det ikke, påstår alt ifra verdisenking til at det stjeler en utsikt over ingenting.

Naboen er dust fordi byggetillatelsen er gitt, huset er i normen selv om det er litt for høyt, skal søke om modifisert byggetillatlese for å virkelig dekke meg, men jeg er fortsatt dekket av loven nå.

Han sier at treene hans ikke får nok sol, men de fleste treene det er snakk om er for høye iforhold til hvor de står så de skal ned, kunne ha fått stått hvis han ikke hadde begynt å true med rettsak.

Han er dust fordi han står å sier til mannen min før han reiser vekk at det er alt ok, ikke noe problemmer for så å få andre til å advare meg om rettsak. ikke engang etter timeslange samtaler klarer han å si noe rett ut. Han ser seg selv som mer intiligent enn de fleste og damer er ikke verdt noe, de er dumme, underdanige og hører hjemme på kjøkkenet!

Han er dust fordi han undervurderer meg som motstander, noe jeg gjorde klart i dag, på samme måte som han "advarer" meg ( altså ved å danse rundt grøten i timesvis å droppe små hint).

Han er også dust fordi han er bestemt seg for å gå til rettsak, men da mot meg, men har ganske enkelt glemt at vi har giftet oss i Norge og derfor gjelder norsk lov. Det han har tatt med inn i ekteskapet er hans, salgskontrakten står i hans navn. En annen ting er at hvis han virkelig vil gå til sak mot oss komemr det til å koste han 30-50 000 euro minimum og mange år hvorpå han ikke kan selge huset, noe han da vil gjøre så fort gamlingene er døde..

Dessuten så får han ikke klagd til noen rettsinstant FØR bygget er ferdig og det blir ikke ferdig på mange år enda fordi jeg merklig nok ikke tid til å gjøre det ferdig før jeg reiser..

Dessuten så hvisker du ikke om en rettsak til noen for så å tilby et hus du har liggende. ( Hvis det blir noen problemmer med de som skulle bo hos dere så kan du jo alltid bo i det huset da, tilbudet står fortsatt ved lag)

Han er dust fordi han tror på meg når jeg sier at " neida, vi bygger leiligheten allikevel, men jeg bygger egentlig en veldig fin lekesal som lett kan gjøres om til leilighet etter den nye byggetilatlsen foreligger...

Dessuten er han snart 60 årog fortsatt skaphomse så det er vel rett å slett et stort mindreverdighetskompleks som driver han til å gjøre alt dette fordi kanskje han føler seg bedre med seg selv.

*blunke med store blå dådyr-øyer og forklare hvor slem nabomannen er mot meg, mens jeg hulker en tåre eller to før jeg forklarer vidre hvordan dette har gått innpå meg og hvor mye nattesøvn jeg har mistet over dette*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...