fremtidoghåp Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Vet dere om man kan teste for inhibin b i Norge? Så på tv3 at man da kan teste for fertilitetsalder (altså ikke biologisk alder) Prøven sier noe om egglager/-kvalitet, dvs den antyder hvor mye tid man "har igjen" På programmet var det dr Gillian Lockwood ved Centre House som scannet plus målte inhibin b på noen damer. Noen som vet???
Dotten Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Og selvfølgelig så finnes jo dette kun for menn..... eller ikke?? He, he. Fant en link her du kan lese....laaaangt..... men det går på undersøkelse av inhibin b på menn.... http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.VisSeksjon?vp_SEKS_ID=1389155 Skal søke litt til, så kanskje jeg finner noe for damer også, for det er jo det du et interessert i! Men siden de gjør det på menn, tenkte jeg de sikkert kan gjøre det på damer også!
Dotten Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Fant en link fra siden "Snart Gravid". Leste ikke igjennom hva damene der skrev, men kanskje det kan gjøre deg klokere. Vil tippe at en fertilitetsklinikk eller et større sykehus i f.eks. Oslo, gjør dette, uten at jeg kan være sikker selvsagt http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?page=2&t=80437
fremtidoghåp Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2007 Tusen tak! Stod ikke så mye om inhibin b, men det stod at man kan få et godt innblikk i eggreservene ved å målr fsh og østradiol på dag 2 eller 3. Så det skal jeg foreslå til gyn neste gang. Tusen takk! :-)
Dotten Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Ok. Så det sto en hel masse om menn o.l. og den andre linken leste jeg heller ikke så nøye igjennom. Er liksom ikke så veldig inne i dette selv, da vi foreløpig jobber med saken selv, og vet ikke om alt man kan få av hjelp, om man skulle trenge det. Ønsker deg uansett masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå