Gå til innhold

dere erfarne....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere om man kan teste for inhibin b i Norge? Så på tv3 at man da kan teste for fertilitetsalder (altså ikke biologisk alder) Prøven sier noe om egglager/-kvalitet, dvs den antyder hvor mye tid man "har igjen"

På programmet var det dr Gillian Lockwood ved Centre House som scannet plus målte inhibin b på noen damer.

Noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og selvfølgelig så finnes jo dette kun for menn..... eller ikke?? He, he.

Fant en link her du kan lese....laaaangt..... men det går på undersøkelse av inhibin b på menn....

http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.VisSeksjon?vp_SEKS_ID=1389155

Skal søke litt til, så kanskje jeg finner noe for damer også, for det er jo det du et interessert i! Men siden de gjør det på menn, tenkte jeg de sikkert kan gjøre det på damer også!

Skrevet

Tusen tak! Stod ikke så mye om inhibin b, men det stod at man kan få et godt innblikk i eggreservene ved å målr fsh og østradiol på dag 2 eller 3. Så det skal jeg foreslå til gyn neste gang. Tusen takk! :-)

Skrevet

Ok. Så det sto en hel masse om menn o.l. og den andre linken leste jeg heller ikke så nøye igjennom. Er liksom ikke så veldig inne i dette selv, da vi foreløpig jobber med saken selv, og vet ikke om alt man kan få av hjelp, om man skulle trenge det.

Ønsker deg uansett masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...