Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Jeg ha fått meg en slik, men får ikke ut melk! *panikk* Er jeg tungpumpa eller har jeg ikke melk? Noen andre som har erfaring?
Mikroline Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Jeg brukte denne da jeg ammet, og har ikke særlig god erfaring med den. Det var vanskelig å få alt tett slik at det ble vakum. Jeg lærte etterhvert å få til pumpingen, men hvis jeg hadde måttet brukt den mye hadde jeg nok kjøpt en annen. Kan legge til at jeg hadde ganske mye melk, og fullammet til lillegutt var 5 måneder, så det var ikke melkemengden det sto på for meg ihvertfall. Ellers finnes det vel en type nesespray som kan brukes for å få i gang utdrivningsrefleksen, det kan hjelpe på pumpingen. Du kan jo spørre inne på ammedebatten, der er det eksperter som kan hjelpe:) Lykke til!
fiona71*2pp Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Hm, lurer på om det ikke var en slik pumpe jeg kjøpte rett etter at snuppa var kommet...!! Kjøpte den for det skulle være den beste på markedet til å stimulere mer melkeproduksjon! Jau hau, sier bare jeg! Fikk ikke ut en dråpe, og slet sånn den første mnd at jeg nesten satt å gråt hver kveld. Lite melk, helt hjernevaska på at : må amme, må amme , må amme etter sykehus oppholde. Leide meg til slutt en pumpe på helsestasjonen, elekstisk, bare for å se om, eller hvor mye jeg kanskje fikk ut. Hadde melk ja, vel å merke ikke vanvittig mye, så endte med at jeg lynsja den "super" pumpa, og kjøpte meg en Avent iq isi. Helt annet! Får ut melk, den er god å lettvint å pumpe med, og lett å drasse med seg, pga det kan brukes batteri på den. Jeg er vel å merke både tungpumpa, og har lite melk. Det har vært i perioder, men har alsri pumpet ut mer enn 60-80 ml på disse fire mnd. Nå ammer vi veldi ofte da.. men allikevell. Håper du får det til etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå