Gå til innhold

saueskinn i vognen, kaldt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! lurer på om jeg skal kjøpe sånn pose eller kun saueskinnet..

i bergen er det sjeldent så kaldt (slik som østlandet gjerne) om vinteren, i så fall ville jeg holdt meg inne. Det jeg lurer på er om dere allikevel tror det vil bli for kaldt for den lille...

har termin i slutten av september og tenkte å ha saueskinn i bunnen, dyne over og evt det tovete ullteppet jeg har strikket over om det skulle bli kaldt...?!?

blir veldig glad for svar.. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hihi.. evt lammeskinn kanskje??? poteto - potato :D

Skrevet

Hei:)

Bor i Bergen jeg og :) Hadde saueskinn i bunnen og dyne + ullpledd rundt datteren min (født i august) fra september til januar. Så fikk jeg voksipose og hadde skinnet under den. Posen brukte jeg til hun var vel 3 år. Blir voksi med skinn under denne gangen fra "kulda" setter inn i oktober eller der omkring :) Da vet du ihvertfall at den lille har det godt og varmt:) Det er jo surt her om vinteren selv om det ikke er 20 minus...

Skrevet

Jeg har samme dilemma. pose er jo mye varmere da.. jeg tror jeg vil gå for en pose når man får vinterbarn (oktober her)

Skrevet

takk for svar :D viktigste er at prinsen har det bra :D kan bli rimelig surt her ja i høst-vintermnd så bare å pakke dem inn:D

Skrevet

Jeg har både pose og skinn. Tenker å begynne med skinn og dyne, og gå over til posen etterhvert. Termin er 5. sep.

Og så har jeg tenkt å gå på en sportsbutikk og kjøpe et liggeunderlag som jeg skal klippe til og legge under madrassen i vogna. Madrassen synes jeg er tynn, og det blir sikkert fort kaldt unnenfra (sier en det slik?! :) Tenk bare om en selv skal sitte på en benk ute på høsten, det blir fort kaldt i baken!

Skrevet

Men....

Har tenkt en del på dette.

I dag er det jo pop å ha slike skinn både i vogn, bilstol, seng og lekegrind. Men er det egentlig bra for barnet å bli så overeksponert?

Har sett mange ha det flere eller alle stedene.

Blir det ikke litt for mye av det gode?

Det sies jo også om ull, at en ikke skal bruke det hver dag. Da vil det miste mye av sin gode egenskap. At ull fungerer aller best når det bare blir brukt på dager en har behov. (Altså, ikke brukes hver dag hele året?) Ikke at jeg har erfaring! Her bruker vi bare ullundertøy når det er kaldt ute.

Tilbake til det skinnet i vognen....

Har det i det hele tatt funksjon når det ligger _under_ en pose?

Virker det ikke bare om barnet ligger direkte på skinnet?

Kan ikke se for meg at de gode egenskapene til et slikt skinn skal kunne fungere gjennom en tykk bunn på en pose?!

Evt legge det i posen sammen med barnet?

Skrevet

hmmm ja det tenkte jeg også.. (å legge det under voksiposen og funksjon da)... jeg tenkte at dersom eg skulle ha voksipose ville jeg heller isolert med liggeunderlag enn med skinnet ettersom det hørtes så voldsomt ut.. jeg tenkte å begynne med skinn og dyne og evt et litt varmere teppe over i starten og så gå over på voksipose i oktober/november kanskje.. ska jo ikke bli for varmt for den lille heller og den første måneden har jeg ikke tenkt meg ut på laaange turer siden lille prinsen min er sårbar og liten :D

men det er godt med innspill på dette fordi vi har alle ulike erfaringer eller meninger om hva som er lurt og da kan vi jo prøve oss frem utifra de muligheter som er der :D jei :D

Skrevet

Jeg bor i stavanger, så værmessig ligner det vel litt på bergen, mulig litt mildere her, for her er det ytterst sjelden snø... men uasnett, fikk en sønn i februar i fjor, da det var som kaldest... -4, snø/slapps og vind, han lå i bagen med skinn under, ullundertøy, gode klær og dun dyne på toppen, gjerne også et pledd for sikkerhets skyld, han var god og varm hele resten av vinteren/våren.

Har vel hørt det at det er et større problem blandt oss mødre at vi kler på ungene form mye enn for lite... og det kan jeg vel si meg enig i...

Skrevet

jeg gidder ikke kjøpe lammeskinn... hadde ikke det til førstemann heller og han overlevde..hehe

brukte da enten pose... (nei ikke voksipose heller, overlevde faktisk uten den også)

men en ganske tynn pose faktisk også hadde jeg ett ullpledd oppi posen eller så brukte jeg ullpledd å ligge på med dyne over..

var det kaldt var jo barnet pakket i ullklær om vi sku på tur eller om han sov ute i vogenen.. han va aldri kald og har ikke vært noe spes syk heller..

Det er sjeldent det blir så fryktelig kaldt i bergen og det er værre å pakke ungene for mye inn enn for lite:)

Man merker forresten også ganske fort om ungen er kald eller varmblodig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...