Lukkelukken og bebibror Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Og hva? Hva trenger egentlig bebisen den første tiden...? Skriv det dere kommer på som ikke står her Vogn Vogndyne Bilsete Seng Madrass til seng Sengetøy Dyne Stellebord / stellematte Balje til å bade i Lammeskinn til vogn ( min kommer i januar, er vel kjekt det da? ) Div kremer, oljer og såper Klær da selvfølgelig Mer? Må sette opp et lite regnskap her, selvom jeg bare er 12 uker
endaeintrønder Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 vognpose er kjekt om vinteren,bleier,mme er kjekt å ha i hus,samt flasker,evt brystpumpe(jeg fikk ikke til amminga med min første,ble stress da vi kom hjem med koking av flasker ja..)tisselaken til sengen,evt uro over sengen,smokker..
prøvekluten+3små Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 -vognpose (vil tro lammeskinn og dyne blir litt kaldt) -helsetepper er kjekke å ha -egen liste over klær ville jeg laga:o) -regntrekk og myggnett til vogn -kjøredress/bobledress/pose til bruk i bilstol om vintern
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 kjøpte dyne, pute og pledd + noe klær i uke 5/6=) kjøpte bilstolen i uke 16=) så vi begynte tidlig=)
Potetstappe Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Jeg begynte vel handlingen for fult rundt uke 24. Dette har jeg kjøpt: Sprinkelseng til soverommet Vugge til å ha i stuen Klesskap Alt for mye klær fra strl. 50 - 62 Stellekommode Stellematte Smekker Luer Badetermometer Helsetepper Neglsaks Badeolje Håndkler med hette Sengetøy Dyne til vugge Dyne til seng Dyne til vogn Vogn Myggnett Tisselaken Masse gaskluter BabyPapasan stol fra Ficher Price Bilstiol Vogn TummyTub Det er det jeg kommer på nå hvertfall... Er veldig glad for at jeg begynte tidlig og fikk spredd penger utover flere mnd!
mybabyboy Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Vi begynte å handle de store tingene etter ul vi, følte det var greit å vente til vi fikk beskjed om at allt var ok og vi visste kjønn
2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Har alltid begynt tidlig, tilogmed noe før jeg ble gravid..hehe Folk har ristet på hodet når jeg har drevet redebygging når jeg knapt hadde bul på magen, men jeg har vært SÅ glad når jeg har begynt å bli stor og da har alt klart. Ferdig vaskede klær i kommoden, alt av utstyr i hus, barnerommet klart til ankomst. Jeg ønsker ikke bruke den siste tiden til å traske rundt i butikker, og ihv.fall ikke etter jeg har fått barnet. Nå prøver jeg på nr. 3. Trodde vi var ferdige med småbarn og hadde solgt alt men nå har vi ombestemt oss og jeg kan kjøpe alt nytt, jippi!
*RutIetutt* Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 Har jo litt etter forrigemann - stellekommode, seng, badebalje, flasker, brystpumpe, vugge, litt sengetøy, lammeskinn og noen pledd. (+ har lekegrind, men det trengs jo ikke med en gang...) Har kjøpt/reservert/lagt av Vogn Bilsete Bilsete adapter (sånn at jeg kan klikke det rett på vognunderstellet) Stelleveske Litt klær + har fått lånt mye og har litt fra forrigemann Vippestol BabyBjorn Active bæresele Må kjøpe Dyne Madrass Flere pledd og litt mer sengetøy Flaskesmokker Smokker Brystskjold (jeg var så sår da jeg ammet sist at jeg skal være føre var denne gangen) Babyolje og zinksalve Kluter til vasking Bleier Ammeinnlegg Stellebordunderlag (da det vi har er helt nedslitt...) Jeg har ca fire uker igjen, så jeg bør vel komme i gang å kjøpe de siste tingene etterhvert....og håpe at vognen kommer snart...;o)
*RutIetutt* Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 Glemte at jeg har neglesaks, termometer og sånn til å få snørret ut med... Jeg skal kjøpe vognpose når babyen blir stor nok til å sitte i sportsvognsdelen - frem til det bruker jeg lammeskinn og dyne (får sommerbaby jeg da...) Til forrigemann som var vinterbaby (desember) brukte jeg også bare dette og fleecepose når han begynte å bruke sportsvognen. Jeg bor på Vestlandet da, så vi har jo ikke verdens kaldeste vintre....i tillegg har en jo som regel på de godt med klær når det er kaldt ute.
Patetica fåkksi Skrevet 25. juni 2007 #10 Skrevet 25. juni 2007 Jeg er i uke 29 og har bare kjöpt stellebord og sprinkelseng med madrass og et par laken. Saa jeg trenger ALT det andre!! :-D Har faatt masse klaer i gave da.
mammat2goll Skrevet 25. juni 2007 #11 Skrevet 25. juni 2007 Er i uke 28 nå, og har vel bare så smått begynt å tenke på å kjøpe inn litt, har kjøpt noen bodyer i str 50 og 56 ett par tepper og stelleveske, har også bestillt vogn. Men har endel fra sist, men vil ha litt nytt Det som står på lista mi over ting jeg må kjøpe er: Vippestol Vogn søskenbrett Bilsete Kommode kommer ikke på mer, men er helt sikkert masse mer jeg trenger. Men jeg har bestemt meg for att jeg skal ta det når jeg kommer hjem fra ferie om 5 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå