Gå til innhold

Baby-bling i Dagens Næringsliv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som leste artikkelen om baby-bling i DN igår???? Hjælpes sier jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var fantastisk bra! Spesielt godt likte jeg kommentaren til Anne Lindmo om at babyer ikke trenger mye. De trenger pledd.

Det er bare å ta en liten kikk inn på barnevogn-debatten her inne, så skjønner du at DN-artikkelen ikke er tatt ut av løse lufta...

Skrevet

kan noen sende inn linken her, takk??

*vil også se*

Skrevet

På nybaktmamma.com ligger en heftig diskusjon om artikkelen .o) Da jeg fikk førstemann slukte jeg alt som sto på slike forum, og kjøpte masse dyrt stæsj. Nå heier jeg mer på "det enkle er det beste" ;o) Selvfølgelig lett å si når man har mye liggende, men jeg synes ærlig talt at det er mye intenst hysteri på nettforum spesielt om utstyr osv.

Jeg har foreksempel enda ikke sett noe slikt her jeg bor, her triller alle rundt i forskjellige vogner og med alt mulig tibehør. Når jeg drar inn til byen ser jeg ofte disse "nm-mammaene" som de kaller seg, med alt utstyret de har vist bilder av på nett. Artig, men litt intenst for meg,hehe ;o) Hver sin hobby :o)

Skrevet

Jeg også vil se den linken! Noen som finner den igjen? Rister litt på hodet av det hysteriet,jeg:-) Selv har jeg ikke peil på hva de ulike modellene heter eller noe,men får vel lese litt før jeg kjøper vogn,så jeg får en som funker til det den skal funke til!(snø,masse trilling,sterk mamma og ei lita sprellekråke!)

Skrevet

Jeg tror ikke artikkelen ligger ute på nett; DN er litt selektive med sånt -det var i lørdagens utgave. Jeg leste den nettopp selv siden vi hadde den her på jobben.

Det er jo 2 ytterpunkter her da; den ene gjengen kjører rolls royce og kan bruke 50 tusen på utstyr mens Anne Lindmo vil ha en bærepose med bodyer.

Jeg må innrømme at jeg ikke syns så veldig om det Lindmo skriver; ser liksom for meg en bærepose skitne og flekkete bodyer som på død og liv må gå på rundgang fordi ingen skal kjøpe noe til ungene sine.

Det er lov å bruke hue litt sier nå jeg bare og alt etter hva de enkeltes behov er. Om man kjøper en vogn ene og alene fordi kjendiser bruker den, så er man noe blåst i hue. For min del så tenker jeg først og fremst på bruksområde, vekt, størrelse, hendige ting på den etc. Selvsagt har utseende noe å si, men det er ikke avgjørende.

Når det gjelder bilsikring, så er det kun testvinner som er aktuelt for vår del; akkurat det nekter jeg å spare penger på. Sikkerhet kommer foran alt.

Og den der babyfeederen må jo være smart - greitt nok man trenger ikke et badekar som skifter farge etter temperatur, men noe som kan forhindre kvelning er da ikke bortkasta...

Butikkene og leverandørene utnytter grovt førstegangsforeldre og vet nøyaktig hvilke strenger de skal spille på. Hvilke foreldre vil ikke det beste til sine barn?

Så den gyldne middelvei er nok tingen her og ikke de ytterpunktene som journalisten kun skriver om. Det blir jo ikke sak av å høre om alle de som er rasjonelle forbrukere...

Skrevet

I see...

Ja ja,har jo lest lignende artikler før da,så vet hva det rører seg om.

Er førstegangs selv,og tenker at jeg må jo være et rimelig bra byttedyr der jeg svimer omkring i babybutikkene uten mål og mening,null peil på hva jeg trenger eller vil ha! Er mest opptatt av å finne noe jeg selv synes er pent,og viktigst av alt,noe som virker! Gå på pynt i frognerparken med barnevognmafian kommer jeg neppe til å gjøre,så skiter glatt i hva andre mødre måtte mene om vogna jeg kjøper. Er jo hun som skal ligge OPPI vogna som betyr noe!

Skrevet

Helt enig elli-karamelli - det er den som ligger oppi som teller :) Det viktigste er jo at det er varmt, trygt, behagelig og godt for nurket!

Er jo bare 6 uker jeg da, så har ikke kjøpt annet enn bilbelte hehe, men det kommer nok ja.

Tror forøvrig også denne barnevogn mafiaen er de som gjerne går 3 eller 4 i bredden på karl johan og blir dritsure når folk kommenterer at det kanskje er lurt å ikke ta opp all plassen. + de som pløyer inn på bussen med vogna og meier til bein, ankler og knuser poser. Jeg har ikke tall på de ganger jeg har fått skitna til klær, ødelagt mat pga sånt. Senest i forrige uke stod det ei og faktisk skrek til buss-sjåføren om at folk måtte gå av slik at hun skulle få plass til vogna. Det var hennes rett det. Hun hadde jo sett 5 busser kjøre forbi. Hva med å gå?

Skrevet

Har enda ikke vært utsatt for den mafian,men tro meg,de skal få som øra flagrer om de prøver seg,hi-hi!(tattoverte nordlendinger med hissig temperament kødder man ikke med!)

Har heller ikke kjøpt noe,bare et par rosa bodyer etter at jeg fikk vite at det ble jente!

Lurer på om jeg må gå til rådgiver for å finne ut av hvilken stellebag som best beskriver og definerer meg som person...?

6-uker,ja,da er du jo nygravert! Gratulerer,CB-Baby! :-) Er i uke 19 selv,så har enda gooood tid til å handle på!

Skrevet

Hehe jeg har enkelte ganger hatt lyst til å smelle ut med noe som " hva med å gå i stedet for å plage alle oss andre her på bussen. da får ungen frisk luft og du den trimmen du tydeligvis så sårt trenger" .

Men jeg ser da ikke ut som en fyrstikk selv og vil spare den til et skikkelig monster :) Men på 17 mai da de skulle på død og liv trøkke inn 5 vogner, da satt den ytterst på tungetippen. Men de måtte trekke ut og inn vogna hver gang folk skulle av da siden de totalt blokkerte alt. + fikk kjeft av sjåføren siden han ble så fortsinka. MOhahahaha :)

Slem jeg? Neida hehe

Jeg tror du har funnet en ny inntektskilde Elli; Utstyrsrådgiver!! Tenk alle de uskyldige du kunne tjent en formue på! Hehe. Men det er vel ikke fancy nok tittel for mafiaen tenker jeg.

Så koselig med ei lita jente da; husker deg jo fra Bli Gravid (jeg var cb-killer hihi). Og tusen takk, det begynner vel å synke inn nå, 2 uker etter at jeg testet positivt :)

Skrevet

He-he,best å passe på så man ikke får en i retur,nei! Greit å ha et oppspart lager av frekke kommentarer om det skulle behøves! :-)))

Jeg hadde nok sugd som utstyrsrådgiver,jeg aner ikke opp ned på ei barnevog en gang! Huff,kanskje jeg blir en dårlig mamma,som ikke kan alle merkene på rams!?! Huff nei,er nok greit å gjøre litt research før man handler,det er sant!

Husker deg,tenkte at det kanskje var du som hadde vært cb-killer,ja:-) Kjempekos at det klaffa! Håper du slipper unna verset kvalmen,sånn at du bare kan kose deg i sommer og nyte magen!:-) Det tar laaaang tid å skjønne at man faktisk skal få baby,jeg har enda ikke helt skjønt det!

Skrevet

Forresten,ang den artikkelen i papirutgaven fra lørdagens DN. Man kan visstnok kjøpe den i pdf-format på dn.no om man er interessert i å lese!

Skrevet

Sånn sett så er det jo greitt at man har de 9 månendene og kan bruke tid til å kikke litt! Jeg syns det er kjekt å lese tester på nett, kikke på leverandørene sine nettsider slik at man får en oversikt!

Jeg syns det også er greitt å lese her på Bim og se hvilke ting som er kjekt; vendbart styre, handlekurver og gudene vet hva :)

Heldigvis ikke kvalm enda, kun utrolig trøtt! Må ha powernaps opptil flere ganger daglig. Heldigvis har jeg fått mitt eget kontor nå hehe.

Jeg har den artikkelen her; jeg kan sikkert klippe den ut og skanne - sende på mail til deg om du gjerne vil lese den altså. Ikke noe pes det, har printer/skanner rett ved siden av meg!

Skrevet

Ja,sant nok! Er nok en grunn til at man må vente i 9 måneder før det store skal skje:-))

synes alle sånne tester sier forskjellige ting,så bare blokker det ut! Mannen min er en racer på å lese tester,så han får ta den jobben!(selv om han sier at han ikke legger seg i åssen vogn jeg vil ha,men jeg aner jo ikke!!!!!)

Var også ufattelig trøtt de første månedene,er litt bedre nå,men kvalmen vil ikke helt slippe taket. Energien og vitaliteten man angivelig skal stråle av mangler også helt!

Digg med eget kontor da,kan snorke og surfe så masse du vil,he-he!

Er ikke så nøye med den artikkelen,var mest bare nyskjerrig på hva kjerringene hadde vrekt ut av seg,noen mente visst at de dreit seg litt ut;-) Lurer på om man må ta seg en tur i Frognerparken for å få et glimt av denna "mafiaen",hi-hi!

Skrevet

hehe de har nok driti seg en tanke ut ja... når man skriver at man nikker til andre bugaboo damer eller de med fleurville stelleveske - ikke fordi de kjenner dem, men fordi de freser rundt med den vogna - da er det å gå noget for langt etter min mening. skal liksom jeg begynne å nikke til folk som kjører hundai getz eller kanskje ikke det gjelder på sånne små fisebiler hehe.

hehe du skal se det renner inn med damer i frognerparken nå; lusker bak busker og trær for å se på mafiaen :)

kanskje vi skal danne anti-mafiaen eller noe sånt haha! fikk forøvrig mail fra moren min idag; hun klør i fingrene etter å kunne begynne å handle nusselige plagg. så tror hun etterhvert blir senior medlem i den gruppa der ja!

Vitalitet? Er et fremmedord for meg det der hehe. Føler meg litt sånn småuggen, men ikke direkte dårlig. Men jeg har jo hele sommern å bli det på! Herlig...

Skrevet

Ha-ha,er man på nikk med de med samme vogn??? *pisser på meg*

Skal begynne å gjøre high five med alle andre som har samme plastpose som meg i byen da...!

Tror ikke Hundai getz teller,nei,desverre heller ikke toyota avensis... :-(

Ja,tenk deg det oppstyret det blir rundt i parken nå da! De fikk det vel som de ville da,disse frøknene! Vi får stille opp med flammelakkerte bølle-vogner vi da,og yppe litt! Slaget om frognerparken,liksom! (som jeg for øvrig aldri har gått igjennom,selv om jeg har bodd midt i Oslo sentrum... Vet uikke engang om jeg finner frem,er så desorientert!)

hi-hi,så mamman din er gira? Er det første barnebarnet? Er gøy å shoppe litt da! Du får sende henne artikkelen,hi-hi! Faen,egentlig ble jeg mektig nyskjerrig på den artikkelen... Kanskje du gidder å scanne den likevel? Bare om du har tid,ikkeno stress. Sifra om du får tid,så sender jeg deg min überteite mailadresse på pm!

Dem sier jo at formen skal bedre seg etter 1.tri,menne... *stønn*

Alle andre sprader så friskt omkring med magene sine,men jeg føler at jeg bare går på pur vilje de gangene jeg tar en bytur! (snart i uke 20 nå)

Ikke noe stas å være dritkvalm når det er som varmest,så det håper jeg du slipper! Hvor holder du til,forresten? (bor uttafor oslo selv)

Skrevet

Hm jeg tror plastpose high five kun gjelder for de som har handlet på ferner jackobsen; det er jo ren barnemishandling å ikke være iført Polo før fylte 5...

Hm kan hende jeg blir mer på nikk nå siden vi har bestilt ny bil! Det var vel det eneste symptomet mitt; ønske om ny bil hehe. Så i august skal jeg nikke på meg nakkesleng i vår nye volvo v50 2008 med airbagger i hue og rumpetten :)

Det kommer til å ligge barnevongdeler, koppeholdere, søskenbrett og parasoller. The great Frognerpark battle :) Jeg har vel gått noe rundt der selv og har bodd i Oslo noen år nå. Ja, som du lurte jeg bor i Oslo :)

Bare send meg en pm du, ikke noe pes å skanne den! Hvorfor jobbe? det er jo ikke noe moro!

Hehe mamma er litt gira ja. Hun er den eneste som vet av de kommende besteforeldrene, så alle 4 blir nok seniormafia. Det er 1 barnebarnet og oldebarnet for de fleste, så ungen blir trolig godt bortskjemt.

Jeg fikk matforgiftning i Thailand under ca 45 grader, så det kommer til å gå greitt. Gikk ned 10 kg på ei uke og svimte av i et blomsterbedd haha! Er man på tur, så skal det gjøres skikkelig!

Skrevet

Hahaha,jeg dauer! Jeg går rundt med en sånn liten rosa plastpose fra bikbok,har nøkler,mobil og kort i den,orker ikke gå med veske! Jepp jeg veit,er så fancy atte! ;-D

Åh,ny bil,det har jeg også lyst på! Dvs.siden vi likevel ikke kan kjøpe den vi har lyst på nå,så kan det være det egentlig være det samme... (jeg har lyst å suse rundt i en porsche cayenne turbo,trallala!) Ja ja,mannen min er vel fornøyd nå uansett,for han durer rundt på nykjøpt mc,suser forbi alle i kollektivfeltet på mårran! Jeg,jeg kjører på bussen,bah!)

Blir nok et slag ingen har sett maken til om vi tar turen i parken,best å sende ut nabovarsel! Får ta med meg planleggingskart å tasse rundt der neste gang jeg skal til byen...

Stas å skjemme bort barnebarna,vil jeg tro:-) Vi har ikke foreldre i nærheten på østlandet,så får vel satse på at det kommer noe fint i posten i ny og ne!

Å fy faen,matforgiftning hørtes veldig lite stas ut,det er alltid min store skrekk på ferie! Du så nok lekker ut der du lå å surra i blomsterbeddet,he-he! Typisk norkse fyllesvin,tenkte dem vel da;-p

Var på seiltur et helt år,men klarte å ikke bli syk en eneste gang,så hele lageret med antibiotika,allergitabbiser,plaster,diarèpiller m.m lå ubrukt da vi seila inn i havna hjemme i Norge igjen!

Sender deg en pm med mailadressa,ikke le av den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...