Gå til innhold

Hvor tidlig er det egentlig "normalt" å synke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hva som er normalen for hvor tidlig man synker før fødselen jeg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt jeg,men jeg sank ved 29 fullgåtte. Om det er tidlig vet jeg neimen ikke. Noen andre som vet hva normalen er?

Skrevet

I følge familien har min mage også sunket.

Er i uke 32

Skrevet

Hvor lanft er du kommet nå da??

Skrevet

Men er ikke det et tegn på at fødsel kan skje ganske snart ( i løpet av en uke eller 2) da?? Ikke for å skremme altså, men min venninne sank bare 9 dager før fødselen hun..

Skrevet

He, he håper ikke det!

Men skal til legen i morgen så jeg får høre med henne da!! Føler ikke at jeg skal føde snart i hvert fall.

Skrevet

Ok, for min svigermor såg at jeg hadde sunket en del den siste uken og var bekymret siden vi drar på ferie på torsdag.. Jeg er 35uker på tirsdag, og skal ikke på kontroll hos jormor før vi kommer tilbake fra ferie..

Skrevet

Skal si i fra i morgen hvis det er fødefare på ferde :-)

Skrevet

Ja, hvis du kunne gjort det hadde det vært kjempefint.. blir litt småbekymra for jeg har jo igjen 5 uker enda, så baby kan godt vente et par uker til alle fall.. :-)

Skrevet

ups,håper ikke det er tegn på nært forestående fødsel.. er i uke 33 nå jeg da.

Skrevet

Jeg er 39+2 og har fortsatt ikke sunket noe.

Skrevet

Alle skal synke, men er ikke sikker på om tidspunktet har noe med nært forestående fødsel eller ikke.. var det i dette svangerskapet du sank i uke 29??

Skrevet

ja,og er i uke 33 nå. mye stikkninger nedi "høna" om dagen også...

Skrevet

ok.. men da er det sikkert veldig opp og ned om man syker tildig eller ikke da.. viss du har gått i 3-4uker etter synkinga uten at noe er jeg sikkert trygg i alle fall i noen uker til, og kan dra på ferie med god samvittighet..

Skrevet

Jeg var hos jordmor noen dager etter at den sank,hun så det men sa ikke noe om at ting kunne skje tidligere for det hvertfall. så reis på ferie,tror ikke det er noe farlig. skal på ul igjen på torsdag,spent på å høre hva de sier da:) du kan jo bare ringe jordmor å høre hva hun mener,om at du reiser. Håper du får en fin fin ferie:)

Skrevet

min sank uke 29, har hatt kynnere,murringer,stikkinger , slimpropp gått osv, nå er jeg uke 40 og enda ikke noe fødsel her, er ikke moden tappen engang:(

Skrevet

Ja.. tenker jeg tar meg en telefon til henne i løpet av uka ja.. Har ikke hatt en eneste kynner (tror jeg), eller noe enda, så her er det lite annet som tyder på for tidlig fødsel i alle fall.. Så heldig du er som får se nurket ditt en gang til da:-) noen spesiell grunn til det eller??

Skrevet

Har ikke skjedd noe her. Har ti dager igjen til termin....

Skrevet

Høres kjedelig ut for deg tigern.. Håper på å få litt før termin, men kan vente noen uker til enda allikevel..

Skrevet

ja,skal bli herlig å se henne igjen. lengter såå:) Har hatt fire sa etter tvillingene ble født i 99 ,pluss at jeg hadde svangerskapsforgiftning under det svangerskapet,med påfølgende morkakeløsning under fødselen,som kunne endt dramatisk. så får litt tett oppfølging nå,men alt ser bra ut enda hvertfall:)

Skrevet

er godt å høre at alt er bra nå da bayheaven.. Lykke til videre, så ses vi sikkert mere her inne den kommende måneden.. :-)

Skrevet

Tusen takk. masse lykke til ,til deg også og kos deg på ferie:) Skal prøve å sove litt nå,om ikke turbotrollet skal holde mamma våken i hele natt da,hehe. natta,og sov godt når du skal:)

Skrevet

Var på UL på fredag for å sjekke morkake (uke 32). Var til jordmor to uker tidligere og magen hadde ikke vokst på 4 uker, og JM mente det kunne være fordi babyen hadde lagt seg til med hodet ned, nede i bekkenet (men var ikke festet enda) På UL fikk jeg bekreftet at han lå med hodet helt nedi bekkenet, og derfor bærer jeg nå magen VEELDIG langt nede, men noen dager så er magen forholdsvis høyt oppe, selv om det stort sett ser ut som om den er sunket.

Har iallefall ikke noe fødsel nært foran meg, for livmormunnen var 4 cm tykk og åpningen var bare så vidt synlig som en sytråd gjennem der igjen. Ingen modning og ingen åpning, men barnet har begynt å legge seg til, og dette kan forklare "nedsuknket" mage lenge før fødsel. Jeg er forresten andregangsfødende, så om han fester seg nå, så er det VELDIG tidlig. Ofte fester ikke barnet seg for flergangsfødende, men jeg slipper meget trolig å bekymre meg for setefødsel da. Nei, tror ikke nedsunket mage alene har mye å si hvis det er lenge igjen til fødsel, men har man mye kynnere og JM kan fastslå modning/delvis modning, så kan man kanskje forvente seg action snart?????

Skrevet

Ja, min lege mente i hvert fall det ikke hadde noe med at fødsel var nært forestående i hvert fall. Men det kunne ha noe med at babyen hadde lagt seg med hode ned :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...