Gjest Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Ca 1 mnd før han fyllte 4 år. Hadde mange tørre netter en stund før det og, men oppdaget da at han tisset i bleien på morgenen før han sto opp, fordi han ikke gadd å gå ned på do. Brukte da klistremerker som motivasjon for å slutte med det.
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Tror det er det som er problemet til eldsten min også.At han tisser i bleien like før han står opp.Han har mange tørre netter innimellom ,men av og til tisser han et par netter på rad og da er han vel ikke klar enda?Han er nesten 5år og burde klare det snart!!
mammaTiL4gutter Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Har variert veldig på dem det. De to første var tørr på natt før de slutta på dagen,så der tok vi bleia av på natta når de var tørr på dagen. Nr 3 var tørr på dag når han var 2 årog2mnd... på natt 3mnd senere minstemann har vært tørr i snart ett år på dagen,men har nattableien enda,han er snart 4 år.... men er tørr 3-4 netter i uka.....
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Oii,sent ute min da!Han sluttet på dagen da han var 3 og et halvt..
stinky-monkey Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Han eldste sluttet med nattbleie samtidig som han sluttet med bleie på dagen. Men han var stor da han sluttet. Han var vel 3 år da han begynte å tisse på do, men var over 4 år før han sluttet å bæsje i bleien. Lillebroren sluttet også seint, han var ca 3 og et halvt år. Han sluttet med nattbleie bare ca en uke etter han sluttet med bleie. Ingen av de har hatt noe særlig med uhell, da de sikkert har vært helt moden for å slutte.
little old lady hoo Skrevet 24. juni 2007 #7 Skrevet 24. juni 2007 Eldste er 5 og må fortsatt bruke i perioder. Yngste sluttet da han var ca 2,5 år.
Honningmelon Skrevet 24. juni 2007 #8 Skrevet 24. juni 2007 Min gutt sluttet med bleie på dagtid for 1 mnd siden (er snart 3,5 år), og det er nok et stykke igjen til vi blir ferdig med nattbleien.
Tørdis Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 Min er 5 år og han bruker bleier om natten enda han. Har noen tørre netter innimellom, men så lenge det er fleretall av morninger med våt bleie, så må han nok bruke det en stund til ja.
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #10 Skrevet 26. juni 2007 Min er snart 3 år og bruker bleie på dag og natt
Bare jeg er meg :o) Skrevet 26. juni 2007 #11 Skrevet 26. juni 2007 Han sluttet med bleia helt når han var 3 år og 2 mnd.Tok bleia av om natten samtisig som han sluttet på dagen og det gikk kjempefint. Men han var klar......hadde ikke stresset med det om han ikke var det altså))
mammmamia ** Skrevet 26. juni 2007 #12 Skrevet 26. juni 2007 Han sluttet da han var 2 år og 10 mnd... Er nå 3 år og 8 mnd, og har omtrent ikke uhell, kanskje 1-2 i mnd :-)
Fire småtroll Skrevet 26. juni 2007 #13 Skrevet 26. juni 2007 Begge mine sluttet med nattbleie samtidig som de sluttet om dagen, da var motivasjonen på topp, ca 3,5år begge to da se sluttet.. Hvis problemet er om morgenen tror jeg bare jeg ville kjøpt tisselaken og latt han sove uten. Det er flaut å tisse i sengen, så hvis det bare er at han ikke gidder stå kan du jo forklare han at han bare kan stå opp og tisse og så gå og legge seg igjen i f.eks 10min. Lag en avtale på det, det må jo være mer behagelig en en klissblaut seng.. Hvis han tisser i søvne er det kanskje på tide å ta det opp på helsestasjon, det er mange gode tips og få, er det ikke fra 5-6års alder de begynner kalle det sengevæting?
blir 3 barnsmor Skrevet 26. juni 2007 #15 Skrevet 26. juni 2007 sander var 3 år når han slutta med bleie, to uker etterpå sluttet han med nattbleie og . . han er snart 5 år, og på disse to årene har han tisset i senga 2 ganger .
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 26. juni 2007 #16 Skrevet 26. juni 2007 Begge mine to sluttet når de var 3 år og 4 mnd. Brukte nattbleie litt lenger, men den var nesten alltid tørr, så den forsvant fort den også. Det er nå ett år siden de sluttet, kan telle uhellene på en hånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå