Kakeåndsen Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 To spm: 1) Hvor lenge etter at man har spist noe til det er i melka? 2) Hvor lenge etter at man har spist noe er det ute igjen? Tester kullsyre i dag, og det går dårlig.....
Expat Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 1) 4-6 timer om det er mat. Hva har helsestasjonen anbefalt for luft i magen? 2) Kommer an på hva det er. Melk (om det er mye og et problem) kan ta lang tid, man må kutte ting i en hel uke om det er problemmat. For å se effekt altså…Kullsyre burde være ute ganske raskt.
stinky-monkey Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Kan desverre ikke svare på spm dine. Men vil bare si en ting. Jeg har ammet 3 unger, og aldri hatt noen problemer med å spise noe som helst! Jeg har så mange venninder som diskuterer dette og snakker om alt man ikke må spise når man ammer. Det er blitt et stort tema, og mange unngår mange ting bare fordi at de har hørt at ungen kan reagere på dette. Men ikke alle reagerer på alt! Man må prøve seg frem, og se selv om ungen reagerer. Dessuten er det noen barns om sliter med mye luft uansett om man er aldri så forsiktig med maten, mens andre tåler alt. Ikke alltid vi kan skylde på maten vi har spist, eller noe vi har drukket..
Kakeåndsen Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2007 Takk. Første gang på flere uker at jeg har drukket brus. Trodde lenge at melk var synderen, så kuttet det og. Men det har gått greit når jeg har spist f eks kake med krem. Har ikke drukket ren melk da..... Hs ja, sukkervann er vel det eneste de har anbefalt, men lille er bare fem uker og bortsett fra de første to ukene har hun vært fin inntil i kveld.
Expat Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Det er som regel lurt å forsøke i det små med ting man tror kan være "synderen". Som du sier, melk i margarin, litt i kake. Ikke så lurt å "forsøke" med en hel liter av noe som helst, liksom... Er ikke barnet bedre i morgen tidlig så ring helsestasjonen og spør om hva man gir når ungen har luftsmerter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå