Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Dersom dere har blandet ei flaske med MME til barnet og det ikke spiser alt: Hvor lenge lar dere den stå i romtemperatur/i varmebad før dere heller den ut? Jenta mi vil mange ganger helst ha flasken i 2 omganger, med en time halvannen mellom.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Varmer gjerne opp 4-5 ganger. Noen ganger lager jeg til oppimot en liter, og varmer den opp hver gang ungen skal ha at. Tror ikke helt på at det kan være farlig jeg
snartmammapåny Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Litt mer forsiktig jeg da enn anonym som har svart deg;) Men tror det er opptil hver enkelt hva man velger å gjøre;) Jeg lager ny melk til hvert måltid, gir av melken i ca en time (alt etter forholdene, rom temp), da heller jeg den ut. Så jeg lar den stå i romtemp i 1t. Dersom jeg lager melk, men det viser seg at småen ikke vil ha mer en litt og så er det helt teksas og han nekter å spise mer så har det hendt at jeg setter den i kjøleskaper for å ta den frem igjen og varme den opp igjen. Men setter den bare i kjøleskapet om den ikke har stått noe særlig ute i romtemp. Og max en oppvarming. Gjør ikke dette så ofte da, max 3 ganger på 3 mnd;)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Mener bakteriene gror raskere i MME enn vanlig melk. Jeg har hatt en grense på 1 time, men den kan kanskje stå noe lenger da tydeligvis. HI
snupp & mamma Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 det sies at man kan oppbevare mme i en time, men man skal ikke varme den opp igjen!
Mamma i februar=) Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 jeg har den i en flaskevarmer jeg, hvis hun ikke spiser alt. da kan det gjerne gå ett par timer..men ho virker jo blid og fornøyd...jeg ammer, så det er jo ikke så ofte det skjer men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå