Gå til innhold

Når legger dere barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynnte dere med legge rutiner på deres små og når er de sengs?

Har ei lita jente på snart 4 mnd og vi har akkurat kommet inn i legge rutiner etter snart 3 mnd med legging i 23 tiden.

Nå legger vi henne 21.00 er det for sent?

Jeg syns det er utrolig godt å få litt kveld for seg selv uten barn=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi begynte med leggerutiner når han kun var 1mnd, da la vi han rundt 22.00 så har vi gradvis lagt han tidligere. Han er nå rett over 3 mnd og legges mellom halv 8 og 8. Er herlig med litt voksentid om kveldene

Skrevet

er ikke sent nei. Vi la vetle kl sju idag. ellers ha vi lagt han i åtte tiden. Det der kommer seg etterhvert. En bra begynnelse!

Godt med voksentid ja:)

Skrevet

vår jente er nå 4 mnd å har nå begynt å legge henne ca 21.00. før har det vært rundt 22.00 til 22.30.

kommer etter hvert til å legge henne rundt åtte. synes det er passelig tid.

kjenner nå at det er litt deilig med litt tid for oss selv ja.

Skrevet

vesla legger seg halv 7-7...har gjort det siden hun var rundt 2 mnd...

Skrevet

Vi legger Maja kl 22, også sover hun nonstop til 7 :o)

Hun er 3 mnd...

Skrevet

Jeg legger William kl 22.30.og da sover han til kl 07 .Han er 10 uker.Har gjort det fra dag 1.Men dere som legger barna deres kl 20.00,sover de hele natten da?

Skrevet

Jenta mi er 7 mnd og legger seg ca kl. 19.

Skrevet

Hun sover forresten hele natta.

Skrevet

snuppelura er 4mnd og 14 dgr. vi begynte nå på fredag, med bad, pysj, pupp og nattasang ferdig til klokken 21.00. og det har gått over all forventning, hun sover fortsatt til 05.30. før har hun ikke sovnet før i ti-elleve tiden, ute i stuen i vuggen sin. men nå blir hun lagt i sengen sin på vårt soverom.

vi synes 21.00 er en passelig tid, men så er gjerne sambo ikke hjemme før mellom seks og sju på kvelden heller.

Skrevet

Gutten vår blir lagt mellom 7 og 8 for tiden.

Skrevet

Disse babyene som sover hele natta, får de bare mm??

Skrevet

Legger guttene rund halv åtte. Da sover de til alt mellom 7-9. De er 6mnd.

Begynte med det når de var 4mnd og da kunne de sove helt til10.

De sover hele natta, de har kun fått mme siden de var født.

Skrevet

Hun er 4 mnd, legges ved 20 tida og sover da i 12 timer. Får bare mme. Alle barn er forskjellig, man må prøve seg fram. Å ja det er supergodt når barna har lagt seg for kvelden:)

Skrevet

Jenta mi er 9mnd å legger seg mellom 18-19.

Men da hun var rundt 4mnd la vi henne i 21 tiden, dette fordi hun ikke sov like mye som nå

Skrevet

Jaja... Sofie legger seg ikke før 23 hun - har nettopp blitt 4 mnd... må forsøke å få det til litt tidligere.. - med en pupp eller tre i løpet av natten sover hun sånn ca til 0900. Så lenge ingen andre i huset er oppe før den tid synes jeg det er godt å sove såpass lenge jeg da... men - savner litt mere soving fra snuppelura.

Når hun våkner kl 0900 sovner hun igjen rundt 11 - men da sover hun bare 30-60 min.

Så langt har vi rutine - men alt senere på dagen blir helt tilfelding - Men... det er skjelden hun finner roen noe særlig lenger enn 1 time. Kan bli to slike til i løpet av dagen og kanskje en liten dupp i bilen om vi er ute på tur. Synes imidlertid hun sover lite totalt sett. ca 9-10 timer på natta - og maks 4 timer til i løpet av dagen. ( av og til mer - men det kan gå over en uke mellom hver gang)

Skrevet

Vi begynte med faste leggerutiner i 2 mnds alder, først i 22 tiden, så trappet vi ned hver uke, til vi kom ned på kl 20. Så kom den dagen vi skulle stille klokken, og vips så var klokken 19!! Jippi :o)

Nå er han 11 mnd sover fra 1900 til 07.30 - 0800.

Skrevet

jenta vår er 3 mnd og legger seg kl 2100. Har gjort det i ca en mnd tid. Sover ikke hele natta da, våkner 2-4 ganger for mat.

Skrevet

Isabelle er 4,5 mnd og legger seg halv syv. Da våkner hun 01.30 og 05.30 for måltid, sover da til ca.07. Får mme + 1/2 middagsglass hver dag.

Skrevet

mathias er 5,5 mnd gammel. Legger seg mellom syv og åtte. Begynner stellet klokka syv..så får han pupp.. så sovner han før åtte en gang. SOver ikke hele natten.( nå regner ikke jeg natten som bare5-7 timer i strekk.. for da gjør han det.. sover første del fram til to-tre tiden.. så våkner han igjen ..mat halv fem.. så sover til seks tiden.. Får mm og litt grøt/ velling på morran.

Skrevet

Vi har lagt vesle jenta kl 19 fra dag 1 etter bading/pysj og pupp. Disse små har ingen rutiner, det må vi lære dem. De første månedene fikk hun pupp ca 23 og 3 før jeg tok henne opp kl 7 (samtidig som de andre ble vekket). Etter hvert ble det færre og færre nattmåltider og siden hun var 4 1/2 måned har hun sovet 12 timer i strekk. Fra 19 til ca 7. Hun er veldig snill mot oss...Nå er hun 10 1/2 måned. 5. barnet vårt da, så vi har vel lært noen triks etter hvert.

Skrevet

8 mnd, legger henne i 8 tiden, hun sover heilt til 7-8 neste morgen:-)

I går sovnet hun 23 og da sov hun til 9.30 i morges....

Skrevet

8 mnd.. Legges kl 19.. sover hele natta frem til 7-8..

Skrevet

8 uker legger henne mellom 20-20.30 da er det bading.pysj og pupp liggende i senga vår. når hun sovner er kl et sted mellom 20.30 og 21 i. da løftes hun over i egen seng.

da våkner hun ikke før et sted mellom 2.30 og 4.00. får pupp og er våken en gang tidlig på morran. ca i 5-6 tiden. litt mer pupp da og sover til 7.

Skrevet

hei!

har en jente på 3 mnd'er. vi starter kvelden i 22-tiden. da har vi kveldsskift og senker lyset og lyden på tv. så får hun kvelds-pupp og koser mellom 30-60 min på armen, sover som regel da. :)

har ikke begynt med skikkelige leggerutiner enda, vil vente litt til hun blir noen mnd'er større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...