kruta78 Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 hun spiser skive selv, men putter alle bitene i munnen samtidig hvis jeg ikke ligger lett og litt frem-men den biten går forsåvidt greit. men jeg er usikker på når prøve at hun skal spise middag med skje selv. 10mnd-så bør sikkert prøve snart... Noen gode tips om hvordan legge det til rette for henne(skjønner jo at det blir gris uansett men...)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Hørtes tidlig ut at hun skal klare å spise selv med skje allerede nå... Min kan ikke engang drikke selv av tuttekoppen sin ennå, tar den til munnen men forstår jo ikke at den må løftes også...
nick39 Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Litt tidlig med skje ennå. Når de er så små har de ikke fullt så god kontroll på armene. Jenta vår 11 månder spiser brød selv (halv skive i gangen). drikker av tuttekopp (har begynnt nettopp). Av middag får hun smake av vår middag, holde noe i hånda + glass middag. Men med skje venter jeg litt til. Å ja...... det blir mye søl (har ei på 3 år, så det vet jeg :-) )
Akkurat passe mange Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Du kan jo la henne få holde en skje som du dypper litt i maten/yohurten/suppa, men du mater henne med en annen skje. Min jente vil gjerne spise alt er og er veldig ivrig med skje, men har ikke styring, så jeg må hjelpe til litt. Men fingrene er gode å bruke.... Spiser brød selv og bolle og banan, kald pølse...det meste som ikke krever bestikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå