Gå til innhold

Liker dere navnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om navnet Vendelin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja veldig rart, ikke ett navn jeg ville ha valgt til barnet mitt ? Skal de være ett guttenavn ?

Skrevet

Hei.Jeg synes navnet er nydelig! :-)

Om du går for et mer sjelden navn, stol på at du liker det 100% selv.

Alle har ulike meninger om navn. Alt ettersom om man liker vanlige eller uvanlige navn. De fleste vanlige navn har vi samtidig hørt før og kan knytte det til personer vi har møtt.

Har dette gitt utslag av negativ karakter, liker man vanligvis ikke navnet etterpå osv.

Selv har jeg et sjeldent navnt på sønnen min. Mange har stusset på det. Han er oppkalt, derfor har jeg brukt dette for å "forsvare" det, skjønt jeg synes det er nydelig i seg selv. Navnet er så sjeldent at det er under 3 stk som heter det til fornavn i Norge, det er nok derfor mange synes det høres ukjent ut.

Mens andre igjen synes at det er så nydelig at de har valgt å bruke det selv!? Det var nesten rarere å oppdage, men greit nok :-)

For meg høres Vendelin ut som et jente navn. Er det til en gutt ville jeg tenkt meg om..

Skrevet

Hei! HI her.

Vendelin er et jentenavn. Jeg vet om en jente som heter det. (Vi kjenner dem ikke og bor ikke på samme sted...)

Min avdøde svigermor hette Elin, så på en måte blir det jo oppkalling.

Bryr meg i hovedsak ikke så mye om hva andre mener, er bare litt moro å se. Viss det er et navn mange ikke liker er jo også det et tankekors. Er jo tross alt et annet menneske som skal gå rundt i verden med det navnet. :-)

Skrevet

Hei!

Synes Vendelin er et nydelig navn- falt for det da jeg leste om henne i Isfolket! Hun var ei nydelig jente! Har faktisk vurdert det selv, min samboer liker også godt det navnet.

Skrevet

Syns helt ærlig at det er et kunavn jeg...

Skrevet

spesielt men fint.

måtte smakelitt på d får eg visste..men har heller aldri hørt navnet før.

vi fikk mange reaksjoner nårvi kalte jenten vår for Hermine..de fleste likte d ikkje.

men no syns alle d passer ho,sånn blir d nok med ditt navn og

Skrevet

Nydelig navn! S'ynes det passer til både gutter og jente. Synes det er flott når noen velger spesielle navn, det er såååå mange like om dagen...

Skrevet

Det er vel ingen som heter Vendelin i Isfolket? Har akkurat lest hele serien for ørtende gang og kan ikke huske noe annet enn Vendel der. Men det kan jo være hjernen min som krymper:)

Jeg synes navnet er NYDELIG. Jeg elsker spesielle navn, og synes det er fint når foreldre velger litt sjeldne navn og ikke bare de helt vanlige, "kjedelige" navnene til barna sine.

Samtidig skal de jo helst være litt lett å stave, men det er jo Vendelin:)

Skrevet

Vendelin? stakkars hun kommer til å bli mobba.

synes jeg hører det,barna som roper: vendelin vaselin hahahahaha

Skrevet

Det syns jeg var et fint navn:o)

Skrevet

Happy H - syns Hermine er et helt nyyyydelig navn! Hadde det høyt oppe på navelisten vår denne gangen (men vi gikk for Milla) Trodde det "bare" var vi som likte det, jeg, he he;o)

Skrevet

Litt spesielt, men ikke stygt. Må innrømme at jeg aldri har hørt det før.

Skrevet

hæ? Jeg var sikker på at det var ei Vendelin litt sent i Isfolk- serien... Hm, får hjem å sjekke slektstreet! Kanskje jeg blander med heksemesteren eller lysets rike?!

Skrevet

minner meg litt vel mye om michelin...de derre dekkfolka;o)

Skrevet

Det synes jeg var et nyyydelig navn!!!!!!

Skrevet

Vendelin er pent, men ei venninde av meg har en hest som heter Vendelin...Tror nok ikke jeg hadde kommet til å brukt det,men det er jo fordi at jeg assosierer navnet med en hest =)

Skrevet

ja, syns det blir litt for spesielt.. men hver sin smak

Skrevet

Fint navn. Ikke tenk på om man blir mobbet for navnet. Det blir man ikke. I dag er det vanlig med mange ulike og ukjente navn, såvel som kjente tradisjonelle eller populære navn.

Man blir ikke mobbet pga navn. Det er flere faktorer som spiller inn.

Gi barnet ditt selvtillig og trygghet, da kan det bære hvilket navn som helst!

Lærer

Skrevet

Hørtes ut som astma sprayen Ventoline =0) ikke min smak med smaken er som baken =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...