stinky-monkey Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Skal ha barneselskap til uka, og det blir 10 barn i 3-5 års alderen. Er de for små til å arrangere noen leker eller ha noe opplegg? Sist vi hadde selskap for 5 åringen vår så var det en haug med unger som bare løp rundt og "hærjet" og det ble mye bråk og kaos. Håper derfor å få et litt roligere selskap denne gangen, så derfor lurer jeg på om vi kan planlegge litt på forhånd. Er det noen som har noen gode tips? Leste innlegget her om barneselskapet som bare serverte kaker, så nå fikk jeg jo litt prestasjonsangst, da ;-) He, he... Neida, skal servere pizza jeg, OG variert brus, så det skal nok gå bra :-) Men forslag til noen leker eller noe vi kan gjøre for å få det litt rolig? (jeg regner selvfølgelig med at det blir en del bråk når så mange små barn er sammen, jeg er ikke helt hysterisk. Men tenkte det kunne vært kjekt å gjort noe sammen, og ikke bare løping rundt om kring :-)
Katja Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Fisking etter godteri. Skattejakt (ute eller inne) Bro Bro Brille Eller lage "lekestasjoner": ett rom er det satt frem lego, ett rom er barbiene fremme, ett sted er togbane fremme o.l. (Ta de lekene du syns passer, jeg vet jo ikke om det er gutter eller jenter det er snakk om). På den måten får man spredt ungene litt, og det blir roligere her. Funker veldig fint her i huset. Ha hvit papirduk på spisebordet, og legg frem fargestifter, la hver unge tegne/dekorere sin plass ved bordet, enten før eller etter spising. De voksne kan mime forskjellige jobber e.l., og ungene skal gjette hva dere mimer. Kanskje er noen unger så tøffe at de også vil prøve... Ha en finfin bursdagsfeiring!
stinky-monkey Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2007 Jo, takk for det :-) Og takk for tipsene :-) Tror vi skal få en fin feiring denne gangen, jeg :-)
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Vi hadde 5 årsdag for eldstegutten vår i går. De var tilsammen 6 barn fra 3,5 til 5 år. 1 jente og 5 gutter. Vi "solgte" pølser og juice/brus først. Ga alle noen monopol penger, og så hadde vi satt opp kiosk i en døråpning, hvor de gikk og kjøpte det de ville ha. Etterpå fikk de leke litt fritt, prøvde oss med flasketuten peker på, men det ble bare jenta og gutten vår som satt igjen, de andre gutta ville heller leke. Så spiste de kaker og sang bursdagssangen. Etter det hadde vi tenkt at de kunne få sette seg på ballongene og sprekke de, men var en gutt som var redd for ballonger, så det ble det fort slutt på. De lekte litt fritt til, før vi hadde fisking etter godteposer. Hvis det hadde vært pent vær, hadde vi hatt skattejakt istedet for fisking. Men det var øs, pøs regn, så da ble det inne bursdag.
T+H+T Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Min gutt hadde baneselskap sist veka. Han blei 3. Hadde 5 gutter. Me hadde skatte jakt ute og det falt i smak.Har en bomullsduk som han har hatt siden han blei et år.Bruker tekstil tusjer å tegner på.Den liker han.Blir en koselig bursdag duk etterhvert.
stinky-monkey Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2007 Ja, her er mange gode forslag :-) Takk alle sammen! Er det enda flere som har forslag? Håper det blir fint vær, da kan vi jo være litt ute også, selv om vi ikke har så veldig stor hage at det gjør noe :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå