Gå til innhold

Forslag til bursdagselskap?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha barneselskap til uka, og det blir 10 barn i 3-5 års alderen.

Er de for små til å arrangere noen leker eller ha noe opplegg?

Sist vi hadde selskap for 5 åringen vår så var det en haug med unger som bare løp rundt og "hærjet" og det ble mye bråk og kaos. Håper derfor å få et litt roligere selskap denne gangen, så derfor lurer jeg på om vi kan planlegge litt på forhånd. Er det noen som har noen gode tips?

 

Leste innlegget her om barneselskapet som bare serverte kaker, så nå fikk jeg jo litt prestasjonsangst, da ;-) He, he...

Neida, skal servere pizza jeg, OG variert brus, så det skal nok gå bra :-)

 

Men forslag til noen leker eller noe vi kan gjøre for å få det litt rolig?

(jeg regner selvfølgelig med at det blir en del bråk når så mange små barn er sammen, jeg er ikke helt hysterisk. Men tenkte det kunne vært kjekt å gjort noe sammen, og ikke bare løping rundt om kring :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fisking etter godteri.

Skattejakt (ute eller inne)

Bro Bro Brille

 

Eller lage "lekestasjoner": ett rom er det satt frem lego, ett rom er barbiene fremme, ett sted er togbane fremme o.l. (Ta de lekene du syns passer, jeg vet jo ikke om det er gutter eller jenter det er snakk om).

På den måten får man spredt ungene litt, og det blir roligere her.

Funker veldig fint her i huset.

 

Ha hvit papirduk på spisebordet, og legg frem fargestifter, la hver unge tegne/dekorere sin plass ved bordet, enten før eller etter spising.

 

De voksne kan mime forskjellige jobber e.l., og ungene skal gjette hva dere mimer. Kanskje er noen unger så tøffe at de også vil prøve...

 

Ha en finfin bursdagsfeiring! :)

Skrevet

Jo, takk for det :-)

Og takk for tipsene :-)

Tror vi skal få en fin feiring denne gangen, jeg :-)

Skrevet

Vi hadde 5 årsdag for eldstegutten vår i går. De var tilsammen 6 barn fra 3,5 til 5 år. 1 jente og 5 gutter. Vi "solgte" pølser og juice/brus først. Ga alle noen monopol penger, og så hadde vi satt opp kiosk i en døråpning, hvor de gikk og kjøpte det de ville ha. Etterpå fikk de leke litt fritt, prøvde oss med flasketuten peker på, men det ble bare jenta og gutten vår som satt igjen, de andre gutta ville heller leke. Så spiste de kaker og sang bursdagssangen. Etter det hadde vi tenkt at de kunne få sette seg på ballongene og sprekke de, men var en gutt som var redd for ballonger, så det ble det fort slutt på. De lekte litt fritt til, før vi hadde fisking etter godteposer. Hvis det hadde vært pent vær, hadde vi hatt skattejakt istedet for fisking. Men det var øs, pøs regn, så da ble det inne bursdag.

Skrevet

Min gutt hadde baneselskap sist veka. Han blei 3. Hadde 5 gutter. Me hadde skatte jakt ute og det falt i smak.Har en bomullsduk som han har hatt siden han blei et år.Bruker tekstil tusjer å tegner på.Den liker han.Blir en koselig bursdag duk etterhvert.

Skrevet

Ja, her er mange gode forslag :-) Takk alle sammen!

 

Er det enda flere som har forslag?

 

Håper det blir fint vær, da kan vi jo være litt ute også, selv om vi ikke har så veldig stor hage at det gjør noe :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...