Luna2005 Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Jeg er gravid uke 7. Var hos lege sist uke, men han kunne kun se en tom forstersekk - muligens noe fosteranlegg. HCGprøvene hadde steget på en uke, men ikke nok mente han. Jeg fikk dermed time etter en uke. Fredag kveld fikk jeg telefon fra sykehuset og legen hadde diskutert saken med noen kolegaer. De mente siden hcg var såpass høyt og siden man ikke kunne se noe på ul lyd kunne det være et svangerskap utenfor livmor. Derfor ringte legen for å høre om jeg har hatt smerter eller blødninger. Jeg har kun hatt noe brun utflod og stikkinger i bekkenet av og til... Jeg fikk beskjed om å ta kontakt dersom jeg fikk smerter. Noen med lignende erfaring?? Vil helst løpe til sykehuset nå, men skal ikke dit før til uka og bør ha tatt ny hcg slik at man lettere kan vurdere det hele. Dersom jeg har sv. utenfor livmor - hva kan jeg forvente da?? Operasjon? Sykemelding??
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Jeg har ikke opplevd dette selv, men tror de tar det bort da.. Enten medisinsk eller kirurgisk.. Det vet jeg ikke... Utrolig kjedelig å oppleve noe sånt da.. Huff.. Ønsker deg lykke til i allefall:)
Prinsessemor Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Hei Luna Jeg ble gravid i egglederen for 3 år siden og da begynte jeg med blødninger i uke 7, reise på sykehuset, men der fant de ingenting så de mente jeg holdt på å miste så jeg måtte bare reise hjem igjen. Så roet blødningene seg og jeg trodde alt var bra, da fikk jeg veldig smerter og reiste da på sykehuset igjen, men de fant da heller ingenting og fikk beskjed om å reise hjem igjen. Fikk enda sterkere smerter og reiste inn igjen noen dager senere og møtte da en super lege som skjønte at her var det noe galt. Han tok da blodprøver for å måle hcg så bar det hjem igjen. Fant heller ingenting på gu. Heldigvis så rakk jeg akkurat å komme hjem for jeg fikk helt jæ..... smerter, kjørte nemlig til sykehuset selv og hadde aldri greit å kjørt hjem med de smertene der. Lå å svette av smerter i 3 timer, så ga det seg litt. Så ringte legen og sa at hcg var høy og at han trodde jeg var gravid utenfor livmoren. Måtte komme inn dagen etter. Fortalte at jeg hadde forferdelige smerter som hadde roet seg og han ba meg komme inn med engang hvis det ble slik igjen. Møtte opp dagen etterpå og tok en gu og da hadde jeg hele buken full av blod og rett opp på operasjonssalen hvor de da fant ut at jeg var gravid i egglederen i ca uke 9 så den egglederen ble da fjernet fordi den var helt ødelagt. Jeg ble faktisk veldig lei meg for at de ikke tok meg på alvor før, da hadde de nok reddet egglederen min. Men heldigvis så gikk alt veldig bra. Operasjonen kalles en kikkhullsoperasjon og da går de inn med 3 små hull og det er alt, sydde vel 2 sting pr. hull. Hadde luftsmerter i skuldrene i noen dager da de blåser deg opp med en gass og det er ubehagelig, men ellers så blir mann litt støl og stiv. Sov over på sykehuset til dagen etter og tror jeg ble sykemeldt resten av uka. Jeg var livredd for at jeg skulle bli gravid i den andre egglederen igjen så da jeg testet positiv 2 mnd etterpå så fikk jeg ultralyd i uke 5 for å se at det lå riktig denne gangen og det gjorde det :-) Jeg hadde ihvertfall blødninger og forferdelige smerter, så hvis du får det så reis inn! Lykke til da :-) Klem
Luna2005 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2007 Mange takk for svar!! Beroliger meg med at jeg ikke har spes. vondt. Vet ikke om man kan ha dette og ikke ha store smerter.... Kan man bli mildt rammet liksom...?
Prinsessemor Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Hei igen :-) De smertene som jeg fikk var jo når embryo begynte å bli så stor at det tøyde på egglederen og når jeg fikk de veldige smertene så var nok det når den sprakk, og kroppen min sa jo ifra flere ganger at det er noe galt her bare at legene ikke tok det alvorlig:-( Så hvis du skal inn til uka så går det nok veldig bra skal du se :-) Lykke til, jeg skal krysse fingrene for deg jeg :-) Fortell hvordan det gikk da! Klem
endaeintrønder Skrevet 24. juni 2007 #7 Skrevet 24. juni 2007 Hei:) Jeg hadde exu ifjor sommer jeg,begynte med vonde smerter på venstre side av magen,legen ville ha meg på UL så raskt som mulig..Da fant de antydning til fostersekk,men de mente jeg var veldig tidlig på veg,så de ville vente med å synse noe som helst..men jeg måtte ut og inn av sykehuset annenhver dag,for å ta blodprøver,hcg steg da,men ikke slik som den skal gjøre ved et normalt sv skap!Derfor mente de at jeg hadde exu..Men,siden de så noe inni livmoren,ville de ikke operere meg med det samme heller,de ville avvente,i tilfelle det var tvillinger det var snakk om(sjeldent vistnok) Og det var det,begynte å blø noe grusomt og aborterte den inni livmoren da,var vist i uke 8 da..Smertene i magen gav seg da,så de mente kansje at det kun var en abort allikevel!men neida,bare noen dager senere,fikk jeg grusomme smerter i magen,har aldri kjent noe så forferdelig i hele mitt liv!!Så jeg ble kjørt nedover på sykehuset i hui og hast,rett på operasjonsbordet,der det ble tatt lapraskopi,operasjon der de går gjennom navvelen..og ganske riktig,de fant foster i ene egglederen min,den venstre,så de fjernet den da..Hadde også masse blod i buken,og det er nettopp det som er farlig ved en exu,hvis man ikke blir operert når det "sprekker"!Bra du ikke har smerter enda da,og at de skal følge med deg! Ble faktisk gravid kun 2 mnd etter dette skjedde,kun med 1 eggleder,for den som er frisk,tar jo over oppgavene for begge to:) Jeg var veldig engstelig for at jeg ikke ville bli gravid etter dette,men her sitter jeg,kun 1 uke unna å møte mitt barn nr 2:-) Lykke til,dette går nok bra!!Klæm
Luna2005 Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. juni 2007 Takker så mye for svarene Flere med erfaring?
Luna2005 Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2007 Da har jeg vært hos legen igjen... Verdiene steg fortsatt, men ikke så mye som de burde gjøre. Fosterekken var fremdeles tom, så det har nok vært en MA tidligere. De undersøkte nøye resten av systemet og kunne ikke finne noe foster andre steder, så oppi alt er jeg jo glad at det ikke var svangeskap utenfor livmor slik de først hadde trodd. Men takk for alle tilbakemeldinger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå