Gjest Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Jeg er jo 'nybegynner' i dette her med å være gravid... Så nå lurer jeg bare på en ting; Er det normalt å våkne flere ganger om natten pga magesmerter? Det er så vanskelig å forklare hvordan smertene er, men det kjennes ut som 'milde' kramper, i tillegg til at babyen da er veldig sprelsk. Dette skjer uansett om jeg ligger på ryggen eller på sidene. Har de siste dagene også fått skikkelige tak i magen, og vondt i korsryggen. (Dette kan jeg egentlig best sammenligne med menssmerter). Dessuten kjennes det hele tiden ut som om jeg må på dossen for å gjøre helt andre ting enn å tisse, men neida. Bomtur hver gang... Det presser bare så fælt nedi der! Jeg har termin 1 august, og er pga andre plager i svangerskapet MØKKLEI sykehus. Har derfor ikke ringt dem og spurt, har ikke akkurat noe stort ønske om å få beskjed om at jeg skal reise i over en time for deretter bare få stukket en dings opp i underlivet, konstatert at "babyen har det bra!", og så å bli sendt hjem igjen... Men til dere som har litt peiling på dette her med å gå gravide; Hva kan dette være for noe merkelig da? Jeg takler smertene, altså, jeg er bare fryktelig nysgjerrig. (Og bittelittegranne engstelig, derfor skal jeg spise en is nå...) :-)
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Er du sikker på at det ikke er kynnere du har? Blir livmoren hard når det pågår? Hvis det er det så er det iallefall helt normalt. Men det er jo vanskelig for oss å bedømme. Så kanskje du bør ta en tlf om du engster deg.
Poteto Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 eg har og hatt det sånn eit par netter.. men har bare "lidd" meg gjennom det... var ikke direkte vondt, mer plagsomt.. men viss du engster deg, eller blir kjempe sliten, så ville eg ha ringt føden!!
Kosel Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 ville ringt føden bare for å snakke litt, og får man beskjed om å komme inn og de tar noen prøver, konstanterer at alt er bra og man blir sendt hjem igjen...så for man gjøre det..hadde en sånn tur forrige helg, men jeg ble veldig mye roligere selv i etterkant. og de fant samtidig ut at junior hadde lagt på seg litt lite i forhold til "normalen" så da får jeg ny ul kontroll i uke 38. heller en telefon og en tur ekstra inn på sykehuset for min del:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå