1+1=2+1+x Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Endelig er jeg blitt mamma! Nurket kom til verden 21. juni - 3760g og 52 cm. Det startet med vannavgang kl 01.00 om natten. Vel fremme på sykehuset hadde jeg 3 cm. Da jeg hadde fått tildelt fødestue like etter på var det 4 cm. To timer senere hadde jeg 8 cm. Da hadde jeg det vondt! Jordmor kom inn, fann en fødekrakk + lystgass... det slukket mye smerte. Så gikk hun... en halv time senere måtte jeg ringe på jordmor - jeg hadde trykketrang. Full åpning, så var bare å trykke i vei...Etter en og en halv time var det skjedd lite, så jm tilkalte enda en jordmor. Ble litt visking og tisking (jeg fryktet vakum/tang) Jeg ble satt på drypp, da ble pressriene mer effektive. En halvtime senere var jenta født:) Måtte sy to-tre sting... Hele fødselen tok seks timer (og jeg er førstegangsfødende) Gled dere!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 gratulerer:) kjekt å høre om drømme fødsler...sist brukte jeg 8.5 time,men da var jeg bedre trent enn jeg er nå...håper ikke det har store betydningen så jeg kan få en lik fødsel igjen hadde vært topp:)kos deg med jenta å gratulerer igjen så masse...................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå