Gå til innhold

kan jeg klare meg på 5600kr i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når regninger er betalt(husleie, lån, telefon og barnehage...)

sitter å har litt småpanikk.. menne.. er det andre her som klarer seg med sånn ca 5000 i mnd til mat, klær osv...? heh.. dumt spm.. men tåler ik økonomiske greier..

er alene med lita jente på 9-10 mnd....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det vil jeg tro :)

Skrevet

hvis alt er betalt, burde vel det gå?? Medregnet barnetrygd, eller?

Skrevet

Det bør du absolutt klare! Hvis du ikke klarer det, bør du få økonomisk rådgivning...

Skrevet

trur nok ikke jeg trenger no rådgivning.. bare aldri vært mamma før=P

Skrevet

ja, det burde gå veldig bra det!! Vi har hatt det sånn i 2 år, vi har 2 barn. Men det går jo litt til utstyr, men du trenger ikke alt alle mener en MÅ ha, og kan du arve klær er det veldig greit!

Ang mat: prøv å kjøp på tilbud og ha i frysen, det sparer en MYE på! Og handle inn for 1 uka av gangen!

Skrevet

Det kan du klare, men det blir jo ikke flust. Du burde prøve å spare LITT så du opparbeider deg en liten "buffer". Når du har såpass lite i mnd så blir økonomien sårbar uten en liten reserve. Du klarer nok ikke spare så mye i mnd,men prøv å sette av noe. Litt er bedre enn ingen ting.

Skrevet

Ja, dette var en lur ide!! Prøv på det!!

Har selv en nabo som lever av sosialen, men kjøper 10 pk med røyk på bensinstasjonen.....Ikke lurt når hun har 2 barn å forsørge.

Et par-tre hundre i mnd er bra om du klarer å spare, og de bør KUN brukes om en MÅ.

Skrevet

Kom på en ting til: visst du bruker Libero-bleier eller pampers, så kan du prøve First price eller coop sine, de er MYE billigere, sparer MYE på det! Ikke alle som tåler disse pga at de er visst tilsatt lotion, men verdt et forsøk. Har selv en gutt som har brukt de, men jenta har litt eksem, og kan ikke ha de.

Skrevet

Jeg klarte meg på 2500 etter jeg hadde kjøpt leiligheten min men da hadde jeg ikke barn. Men hadde nok klart det veldig bra med 5600. Handler jo bare om prioriteringer.

Skrevet

Jeg klarte meg også på 2300 en gang i tiden!

Før barn og alt selvfølgelig!

Men det burde da vel gå?

Skrevet

Når regninger er betalt, så bør du klare deg godt på 5600 i måneden. Hvis vi trekker fra bilutgifter, så er det langt i fra hver måned vi bruker så mye som 5600 kroner, og vi er to voksne, en toåring og har bikkje. Og vi synes selv at vi lever godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...