Siril&Tord sin mamma Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 synes det er så mange som er veldig opptatt av hva ungen får i seg av sukker i bhg. som oftest er det svært lite sukker barnet får i seg i bhg, da de fleste bhg er nøye med kostholdet osv.om barnet har bursdag, så er det begrensa mengder barnet får i seg, og mange velger frukt og annet godt istedenfor å feire med. det foreldre ofte ikke tenker på, er alt det som barnet får i seg utenom bhg. så mitt spørsmål er: hvorfor er det så viktig å kutte ned på sukkeret i bhg?? tror ikke problemet ligger der nemlig.
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Alle barnehager har forskjellige policy på dette, tidligere var det der de åfikk desidert mest sukker, de har blitt "flinkere" nå, så litt spesielt å uttale seg på "alles vegne"
Tante Sofie # Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Haha-når jeg leste overskriften din ble jeg skikkelig irritert og tenkte at nå må jammen folk slutte å bry seg så sinnsykt med det der sukkeret! Men så skrev du egentlig akkurat det jeg tenkte! Enig med du - problemet ligger ikke i bhg. Tror heller ikke det ligger i barnegrøten, men i brusen på bordet, sjokoladen/kjeksen i bilen (som får barnet til å sitte fint) og i snopet som blir gitt av foreldre, familien og venner! Rart at så mange absolutt vil gi barna noe søtt snop hver gang de ser dem/får besøk av dem-barne elsker jo frukt og grønt! Men jeg gir mine barn snop jeg, bare ikke hver dag + jeg tar litt sukker i grøten for da synes jeg den smaker best:-)
bente69;) Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Helt enig med deg, men jeg er kjempe glad for at snuppa har fått plass i en sukkerredusert barnehage.
Siril&Tord sin mamma Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2007 uttalte meg ikke på alles vegne. brukte ord som de fleste og som oftest. så der bomma du litt fedone. jeg jobber selv i bhg, og pga mine verv i tillegg til jobben, så er jeg i kontakt med mange barnehager jevnlig. denne debatten har vært oppe mange ganger. ikke noen av bhg jeg har vært i kontakt med, florerer det av sukker. dette er både kommunale, private, familiebhg osv...
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #8 Skrevet 24. juni 2007 I vår barnehage kuttet de ut kaker og slikt på bursdager. Grunnen er at det er 24 unger på avdelingen som skal feires, og mange barn har meir enn eit selskap heime. Eit år endte storesøster opp med 4 selskap (ink. barnehagen). Hun reagerer ganske kraftig på sukker, blir hyper og mister impulskontrollen. Så eg merka det godt kvar gang det hadde vært feiring i barnehagen. Var ikkje "nedpå" før langt på kveld.... Ungene er også veldig fornøyd med feiringa no, når dei står 100% i fokus, og får bestemme over dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå