Gå til innhold

Til dere med skolebarn.....litt hjelp her trenges....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på å reise på ferie til vinteren, men d blir utenom skoleferiene.

Har tenkt til å være borte 2 uker.

Jenta vår begynner i 1.klasse nå, og jeg lurer på om det er veldig dumt å ta henne ut av skolen i 2 uker???

Hvordan ordner dere med feriene deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge du klarer å ta det pedagogiske ansvar, går det vel greit...men det er viktig at ikke datteren din "går glipp" av noe faglig denne perioden. er vel begrenset hva de lærer i førsteklasse, men det grunnleggende er viktig å få med seg...

Skrevet

Hei =)

Det tror jeg helt sikkert går veldig bra!!

1. Klasse er like mye lek som læring, og jenta di kan sikkert evt jobbe litt med det de skal ha på skolen akkurat de to ukene på egenhånd hvis det trengs =)

God ferie ! =)

Skrevet

Jeg vil jo høre med læreren om å få med en læreplan for disse 2 ukene og ta med skolebøker, slik at vi kan ha litt undervisning mens vi er borte.

Vil jo ikke tro at hun kommer til å gå glipp av så mye faglig.....?

Regner jo med at jeg har kunskap om hva de lærer i 1.klasse:-)

Skrevet

Underviser i 1. klasse.

Det er ingenting i veien for å ta ut et barn 2 uker i 1.klasse, med mindre hun følger et helt spesielt pedagogisk opplegg, spesielt utarbeidet for henne.

Du må nok regne med at hun får med seg litt skolearbeid på ferie, men det synes dem som regel bare er stas:0)

Det med at det er like mye lek som læring i 1.klasse, er heldigvis passè... Etter den nye læreplanen, er opplegget heldigvis noe endret helt ned til 1. klasse!

Skrevet

nååå, er ikke helt sikker på at du har kunnskapen jeg, altså,,,hehe

alfabet, små og store bokstaver, gå i butikken, livet i havet....

neida, dra og kos dere;.)

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

Hun kommer til å bli et skolelys, så jeg har ingen tvil om at hun kommer til å holde følge selv om hun er borte fra skolen i 2 uker.

Jeg ville bare være på den sikre siden her i min avgjørelse:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...