Gå til innhold

Fødsel nr 2 i forhold til første?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var den? Lettere eller verre? Kjappere eller lengre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del var fødsel nummer 2 en mye finere opplevelse enn nummer 1. Visste mer hva jeg gikk til og kunne jobbe sammen med kroppen min i stedet for å stritte i mot....

(Selv om jeg satt på mottaket og tenkte: "oi, var det sååå vondt det var???? Hvordan kunne jeg gjøre dette en gang til????") Men alt i alt så var det en fin opplevelse!

Skrevet

Lurer jeg å på:-) Jordmor har sagt at som regel så er nr 2 lettere enn den første, så jeg håper..

Måtte ha hastesnitt sist, og jeg har blitt lovt at jeg skal bruke kortere tid denne gangen, hvis ikke blir det ks!

Skrevet

Jeg venter nr 2. Jordmoren og jeg snkket om fødseln sist svangerskapskontroll. Hun sa at som regel er fødsel nr 2 lettere og kjappere en nr 1. Hun sa at hvis hun kunne velge hadde hun alltid vært andregangsfødende ettersom det også som regel er bedre en nr 3 og 4.

Selvfølgelig er det variasjoner men dette var hennes erfaringer etter mangen, mangen år som jordmor.

Jeg håper hun har rett:)

Skrevet

Jeg er vel en av de få som hadde en tøffere 2 fødsel enn 1 gangen..

Den var kjappere og meget intens..

Nå må jeg ta med at 1 gangen var en drømmefødsel,denne gangen gikk alt så fort og jeg følte ikke jeg hadde kontroll på noen ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...