Gå til innhold

Samboeren vil se barnet komme ut...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...vet ikke helt om jeg er helt fortrolig med det jeg. Føler at han gjør det mest for å minske sexlysten for ettertiden. Vi har hatt litt problem med hans lyst i forhold til min, spesielt siden førstemann kom til for over fire år siden...... og vi har snakket om det flere ganger, men jeg har rett og slett aldri (ok, litt overdirvelse der da) lyst, men vet at om vi starter opp så greier han alltid å få meg til å nå klimaks (nå blir vel detaljert her, men ok. Ingen kjenner meg her inne). Nå er han som sagt veldig ivrig på å skulle få se barnet idet det kommer ut, og når vi har snakket om hvorfor og annet omkring det, så har det liksom kommet frem at han håper det vil hemme lysten hans.... Han har selvsagt også lyst til å se barnet sitt komme til verden, men for meg virker det som om det kommer i andre rekke... Kan jo være jeg er helt paranoid her nå, men vi har snakket ganske mye om dette i det siste og jeg tror ikke det er bare innbildning.

Mitt sterkeste motargument er at jeg vil ikke risikere at han svimer av/blir redd eller noe sånt under fødselen, for det er eventuellt min oppgave!!! Også er jeg også skeptisk til at om jeg sier at det er greit at han skal få se "den røde sonen", så blir det krangel og sure miner hvis det under fødsel skjer ting som gjør at han ikke får det alikevel. Som jeg har sagt til ham, jeg vet jo ikke hvordan det går denne gangen, og heller ikke hvordan JEG vil takle fødselen denne gangen. Forrige fødsel sa jeg vel fra på forhånd at jeg ikke hadde så lyst til at han skulle se, men for å være ærlig så var det ikke viktig der og da hva han så eller ikke så, det viktigste var at han var så nær meg som mulig og det i seg selv gjorde at jeg holdt ham fast som bare det. Slik fikk han ikke mulighet til å se noen ting, men om denne holdingen hadde gitt ham fritt innsyn til "rødsonen" så hadde jeg der og da gitt f..... Men altså, for å komme til pointet, jeg vet ikke hva jeg kommer til å tenke, føler eller gjøre under fødsel før jeg er midt oppi det, og jeg vil ikke love noe som jeg ikke klarer å holde heller........og dette sammen med det at jeg tror han hovedsakelig vil gjøre det for å få mindre lyst på meg..... Vel, jeg sliter litt nå...

Hva har dere andre bestemt angående dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboer så at babyen kom ut. Vi hadde ikke snakket om dette på forhånd, og hadde vi gjort det hadde jeg kanskje nektet.

Men han gjorde det i hvert fall og syntes det var helt fantastisk!! (og da var det jo greit for meg også) Har ikke lagt noen demper på sekslysten hans etterpå!

Man blir jo ganske normal igjen etter en stund.

Skrevet

Vet du hva, jeg syns ikke mannen har noe der nede å gjøre...hans plass er oppe hos deg;) Sikkert mange som er uenig med meg, men mannen skal være til støtte for deg og ikke sitte nede ved underlivet ditt og glane...bedre at dere begge får se den lille på samme tid.

Min mann får ikke lov til å se der nede og ikke vil han heller...gudskjelov!

Skrevet

Han holdt seg ved hodet mitt første gangen og skal det denne gangen også. Tror det kan være veldig negativt for begge parter om han ser der... Jeg var dum nok til å kikke på underlivet etterpå med et speil, det har jeg ennå ikke kommet over. Jordmor sa faktisk til oss at han ikke fikk kikke der, for hun hadde bare dårlig erfaring med det. Dessuten går jo lysten opp og ned, synd hvis du får lysten tilbake, mens han er traumatisert for livet...

Skrevet

Jeg er ganske lei av å vente på at denne ungen skal komme ut nå, så for min del kan han få ta imot ungen om han vil. Han har sett både en og to ganger før, så en tredje titt gjør neppe noen forskjell. Virker ikke som noe "lysthemmer" her i gården ihvertfall.

Skrevet

Min kjære så.... og, det tok 7 mnd før han overholdet kunne vurdere å elske med meg igjen. Måtte nærmest tvinge han. Han inrømte det var pga det han så.

Skrevet

Bra å høre at flere tenker som meg. Og som sagt så holdt jeg ham fast oppe ved hodet mitt forrige gang. Da hadde vi ikke snakket særlig om det å se/ ikke se før fødsel, men for å gjenta meg selv, hadde han hatt fullt innsyn til fødselen slik jeg holdt ham fast så hadde det ikke betydd noe der og da fordi han var der jeg ville ha ham.

Kanskje er jeg heldig og får en jordmor som ikke vil ha ham der nede,- må nesten satse på det for å få bevart husfreden tror jeg...Skal iallefall IKKE se på selv (med speil) Herregud, holdt på å dø av smerte da jordmor spurte om jeg ville kjenne håret da det var kommet så langt at hode var til syne, og da jeg kom så langt at hode var ute, så kom det; nå mangler bare skuldrene så kommer han ut av seg selv. Da ropte jeg at jeg vil ikke høre om HVA som skjer der ned, bare hjelp meg å bli ferdig. Skal si ifra neste gang om at jeg ikke vil vite noe om når de ser hodet eller noe sånt. Vil ikke vite noe før ungen er ute. Jeg får så vondt av å bare i tankene se for meg det hele, så tenk å skulle se det i virkeligheten?? Blir som småbarn som får sår. Gråter ikke de heller før de plutselig ser blod :o)

Håper flere kommer med synspunketen sine her, for jeg føler at jeg står å stamper på samme flekken når jeg og sambo snakker om det...

Ha en fin kveld

HI

Skrevet

Når jeg presset så stod mannen min og hadde armen sin under kneet mitt og holdte meg i handa, og ei anna ei stod og gjorde det på den andre siden. Jeg kunne da dra i deres armer når jeg trykket og det hjalp kjempe, samtidig så fikk da mannen min sett det han ville se og fikk støttet meg samtidig. Ble jo nesten ufrivillig at han så da, for han måtte snudd seg unna hvis han ikke ville se noe i den stillingen,hehe. Mannen min har ikke hatt noe problem med sexlysten etterpå, men har jo hørt om det ja.

Ikke sikkert samboeren din tenker på at han vil se da for å minske sexlysten da, men for at han faktisk vil se. Men trenger du han ved din side og ikke føder slik jeg gjorde så vil han sikkert støtte deg enn å gå i fra deg å stå å se istede.

Mannen min tenkte mest på at det må gjøre utrolig vondt for meg å føde akkurat der og da, og har ikke hatt noen tanker ettrpå om at han ikke orker sex pga det han så.

Skrevet

Hei!

Hvis jeg var deg ville jeg berømmet ham og sagt hjertelig takk for at han var villig til å gå gjennom så traumatiske ting for sexlivet deres sin skyld :) Deretter ville jeg sagt at jeg imidlertid ikke tror dette er den rette løsningen for dere.

Det kan godt være at lysten hans på akkurat deg vil bli drastisk redusert av et så absurd syn, men det betyr jo ikke at sexlysten hans generelt vil bli like redusert. Nei, hvis han først er villig til å gjøre en innsats for å få sexlystene deres inn på samme nivå, ville jeg heller spurt ham om å gjøre andre ting, nemlig akkurat det som du vet er nødvendig for at du skal ha det minste lyst på sex (deretter greier han jo å få deg til å nå klimaks, som du sier).

For min del vil det si:

For at sexlysten min skal være til stede om kvelden må den ha fått næring i løpet av dagen. Litt massasje, berøring, kyss, gode blikk. Den slags. Du vet selv hva du trenger. Det meste er fullt oppnåelig å få til for en vanlig mann på vanlig dag.

Dessuten er det superviktig at ikke sex alltid blir en aktivitet som skal foregå rett før man skal sovne. Ærlig talt, en drita trøtt småbarnsmor har mer lyst på søvn enn på sex når hun først har kommet seg så langt som til senga. Sånn er det bare. Den beste sexen mannen min og jeg har, skjer når minsten sover formiddagshvilen (i helgene) eller før vi henter i barnehagen (i ukene) eller rett etter at hun har lagt seg (mens kvelden ennå er ung og jeg ikke er dødsstressa fordi sexen stjeler av min viktige og allerede for korte nattesøvn.)

Stress er den viktigste sexlystdreperen. Deror: Drep stresset først!

Fortell ham at hvis du skal ha lyst på sex må han brette noen klær, støvsuge og ta ut av oppvaskmaskinen først. For eksempel. Prøv å bli bevisst på hva det er som stjeler sexlysten din, og be ham om å gjøre det som du vet at øker den. Det er nå bare mitt forslag, da.

Sex er viktig. Det er noe av det som virkelig binder oss sammen som kjærester slik at vi ikke ender opp som bare slitne småbarnsforeldre uten lyst på hverandre. Heia dere og heia kjærligheten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...