Gå til innhold

Noen som har fått barn uten fast jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har ei datter på halvannet år. Var bare 19år da jeg fikk henne og nettopp ferdig hjelpepleier. Vi hadde det tøft det første året siden samboeren min ikke tjente all verden. Nå har har samboeren min begynt i ny jobb og tjener betraktelig bedre, men jeg går bare i vikariat. Vi har begynt å tenke litt på en til... ønsker ikke så stor aldersforskjell. Hva syns dere, bør jeg ha fast jobb før vi begynner å tenke på en til...?

Det er 5 år mellom meg og søsteren min og vi har alltid kranglet om alt.

Vi har ikke blitt venner før nå de siste årene. Ønsker jo at barna skal ha litt glede av hverandre...

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha ventet. Det er så utrolig slitsomt å finne ut at man akkurat har litt for dårlig råd... I hvertfall ikke uten en NØYE gjennomgang av hverdagsøkonomien - hvor dere setter inn et minimum av hva dere ville ha hatt av lønn og tar med ALT dere måtte ha av utgifter. Slik at dere ikke har mulighet til å bli overrasket senere av ting dere ikke tenkte på at måtte huskes på.

Skjønner at du er skeptisk til aldersforskjell, men det er veldig individuelt. Jeg har motsatt syn, venninner jeg hadde som barn - som hadde søsken ca 2 år eldre eller yngre enn seg syntes jeg kranglet støtt! Jeg og mine søsken (4 og 5 år eldre/yngre) har hatt en relativt rolig oppvekst oss i mellom. Og er fortsatt gode venner. Tror det kan ha mer med kjønn å gjøre - jeg og søsteren var oftere uenig enn jeg og brodern.

Vær sikre på det økonomiske før dere bestemmer dere er mitt eneste råd. Hva dere bestemmer dere for er jo helt opp til dere. Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk et "uplanlagt" barn rett etter at jeg var ferdig med utdannelsen min. rakk ikke å få meg fast jobb. men så var jeg alene med pjokken, så jeg fikk jo overgangsstønad fra NAV. Hadde måttet flytte inn til mamma og pappa hadde det ikke vært for det. Ville nok ha ventet litt ja.

Skrevet

Vi har 3 unger og har begge vært studenter. Det har gått KJEMPE fint. Vi har kost oss hjemme, fått besøk hjemme hos oss på kveldstid eller dratt på besøk. Lite festing og det er jo naturlig med 3 små. Men vi har aldri følt vi har dårlig råd, ennå jeg sliter med litt shoppe galskap. Vi søkte for første gang bostøtte nå i vår siden vi kjøpte oss hus og ho mente vi burde gå på sosialen siden vi hadde så dårlig råd. Men vi har ikke det. Vi har god mat på bordet hver dag, får stadig høre at ungene er så kult kledd og vi har 2 biler og hus, flatskjerm osv osv...

Så kommer ann på livstil.

Jeg skal nå ut i jobb men har tatt en god høysole utdanning så nå blir det nye tider.

Så spør du meg så er det mye viktigere å få barn om man ønsker seg det enn fast jobb. Vi har gjort oss ferdig med barn nå er det karriere som står på lista og GOD oppfølging av de søte små vi har :)

Hilsen en som ELSKER familie livet

Skrevet

Hei igjen!

Takk for svar :) hm... litt vanskelig dette her.. må nok tenke litt på det..

Skrevet

Det handler om prioritering!

Jeg har fått alle mine tre prinser mens jeg har tatt utdannelsen min, og mannen min har aldri hatt fast jobb. Riktignok har han alltid hatt fast og stødig inntekt, men ikke fast stilling.

Jeg går fortsatt hjemme med barna, og skal gjøre det i ett år til. Vi har ikke råd til annet enn det aller nødvendigste, men det går!

Det kan jo hende at det er mest økonomisk lønnsomt at mannen din tar fødselspermisjonen? Det gjorde vi begge gangene.

Det er jo et regnestykke.......

Skrevet

Hei!

Det kommer jo an på hvor lenge vikariatet ditt varer, men om man har fast stilling eller vikariat så får man jo like mye i fødselspenger for det. Eneste forskjellen er jo at med fast stilling så har man noe å gå tilbake til.. Men med din utdannelse er det vel ikke akkurat noe problem å få seg en jobb igjen etter permisjonen.

Jobber selv i helsevesenet, så vet det ikke er så lett å få fast stilling, men det florerer jo av vikariater, eller ekstravakter for den saks skyld....

Lykke til:-)

Skrevet

Hvis du er utdannet i helsesektoren kan det vel ikke være vanskelig å få jobb vel? Uansett om det blir vikariater eller fast jobb etter hvert. Så lenge økonomien tillater det ville jeg ha fått en baby til hvis du ønsker det :o)

Skrevet

Jeg hadde ikke fast jobb da jeg ble gravid (jobber i helsevesenet), men fikk fast jobb halvveis i svangerskapet. Var ganske lettet.

Men jeg visste jo på en måte at jeg alltids ville få en jobb der etter endt permisjon, så var ikke redd for å gå uten jobb heller.

Tror jeg ville satset jeg, er vel ganske lett å få seg jobb igjen etterpå, eller ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...