På vei igjen? Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 sykemeldt når man går på rehabilitering? Sykemelding gjelder jo for opptjening av foreldrepenger...Noen som vet?
Jewel m/jente får gutt Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Man får vel rehabiliteringspenger etter å ha vært sykemeldt i ett år. Og da har man ikke rett på sykepenger før man har jobbet i 6 mnd igjen. Det er hvertfall det som er skjedd med meg. Jeg har full jobb nå, men har ikke rett på sykepenger før i oktober, for da har jeg jobbet i 6 mnd. Kan bli sykemeldt, men får ikke penger. Det er hvertfall min situasjon. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med NAV for å få det avklart. Lykke til
På vei igjen? Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2007 Jeg er under utprøving for yrkesrettet attføring, men damen der som jeg har hatt et par konsultasjoner hos mener jeg er for syk til å starte et slikt prosjekt pr dags dato og kommer til å anbefale meg enten at jeg går over på rehab.penger eller tidsbegrenset uføretrygd. Derfor lurer jeg på om ved mitt tilfelle dette går an i forhold til sykemelding...
Jewel m/jente får gutt Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Har du vært sykemeldt i forkant av utprøvingen?
På vei igjen? Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2007 Nei, eller var sykemeldt før jeg søkte om yrkesrettet attføring, da gikk jeg over på rehab en kort periode i forhold til saksbehandlingstiden hos NAV arbeid, etter det har jeg kun mottat attføringspenger og nå er det snakk om enten rehab eller tidsbegrenset uføretrygd.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Jeg vet bare at man kan være sykemeldt i 52 uker med sykepenger, også mister man den retten før man da har jobbet i 6 mnd igjen. Så med mindre du har vært sykemeldt i ett år allerede, skulle jeg tro at du kan blir sykemeldt med sykepenger, som da gir beregning for foreldrepenger. Kan dessverre ikke hjelpe mer enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå