Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Jeg jobber nå som tilkallingsvikar gjennom et bemanningsbyrå men i det siste har det vært kjeeeeeeeempe lite jobbing og de tidene som de vil ha meg til og jobbe er som oftest KUN kveldstid som resulterer i at jeg får se datteren min max en times tid på morgenene også er jeg på jobb når hun kommer hjem og ser henne ikke før neste dag igjen. Og siden det har vært kjempe lite jobb i det siste så har jo det resultert i kjempe små lønninger (kansje 1000 kr på en mnd), så det jeg lurer på er om jeg har krav på noe arbeidledighetstrygd om jeg sier opp jobben min mens jeg søker etter nye jobber eller om jeg får dagpenger. Har bare jobbet siden mars og har tjent rundt 10 000 kr bare så er usikker på om jeg har opparbeidet meg noe grunnlag i det hele tatt med så lite og om hvordan reglene er og slikt. Finnes flere grunner feks til at jeg vil slutte: dem trekker ikke nok i skatt og nekter og trekke meg mere (trekker ca 90 kr selv om jeg får 3000 utbetalt) fordi dem mener de trekker meg mere nok i skatt. Trives ikke med de arbeidstidene som jeg får nå og jeg blir ofte sendt til plasser som stjørdal, byneset, buvika o.l (jeg bor i tr.heim og det blir et stykke med buss og det blir fort dyrt med bussen når jeg ikke får dekket reisene frem og tilbake, kun når jeg jobber i stjørdal jeg får det). Jeg vil gjerne ha en jobb som gir meg en litt mere "normal" arbeidstid slik at jeg får litt mer tid med datteren min en jeg har gjort de siste mndene (med untak av siste mnden da jeg har jobber 3 ganger). Noen som kan forklare meg litt når det gjelder arbeidledighets trygd eller dagpenger og slikt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå