Gå til innhold

4 års dag med bare kaker og godterier !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag var dattern min i bursdagsselskap - det var ikke opplyst om at det ikke ble matservering i bursdagen og da vi hentet fikk vi vite at serveringen var "kunn" flere typer kaker, potetgull og smågodt samt barna fikk cola light å drikke.......... Er det bare meg eller er dette litt på kanten ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, jeg syns det er litt rart å ikke servere noe saltmat, som for eks hot-dog eller pizza....er i allefall mat i det i motsetning til bare kaker og godter....og BARE cola light å drikke...? Er vel ikke alle som liker cola (light) i den alderen heller, er det det?

Skrevet

Er det virkelig et stort problem at unger spiser kaker og gotterier en dag da? Folk er jo helt hysteriske for det for tida jo.... Så lenge de ikke spiser dette til daglig så er det vel ingen katastrofe vel??

Skrevet

Veeel, egentlig hadde jeg kanskje ikke reagert så mye på det....det er vel vanligvis pølser e. l . i barneselskap, men det viktigste er vel at barna har hatt det kjempegøy? Putter i mine en brødskive på forhånd jeg, så vet jeg at de har litt å gå på dersom jeg ikke skal være med selv.

Skrevet

Hm, det blir, etter min mening, litt rart å kun servere søtsaker til de små, da spiser de jo sikkert mer søtt enn om det hadde vært noe mat der også. Så nei, det er ikke bare deg;)

Skrevet

pleier vel kanskje å servere pølser ol...Men jeg synes vel ikke det er noe å REAGERE så voldsomt på da!!! Ungene har sikkert hatt en kjempfin dag med masse snop og digg:-)) DRØMMEDAG:-)))))

Skrevet

Hadde ikke tenkt på det i det hele tatt... en og annen dag i året spiller vel ingen rolle:) Bursdag er bursdag og da koser man seg;)

Skrevet

Vet med min datter at får hun cola så drikker hun cola.

Dattern min hadde spist brødmat 1 time før selskapet så hun var ikke sulten - men en mor var ganske sint for datteren hennes hadde ikke spist før hun kom og hun fikk vite at dattern spiste 3 kakestykker og hele godteposen sin der....

Jeg synes det er helt ok m kaker og godis altså serverte det i dattern bursdag og jeg , men man forventer jo kanskje pølser eller pizza først så de ikke propper seg full på e stoffer ;O)

Skrevet

Den bursdagen må ha vært festlig for de voksne! Flust opp med 4åringer høye på sukker...

Jeg har ikke vært i så mange barnebursdager selv ennå, men har forstått at det er vanlig å gi det sukkerholdige til slutt, slik at man slipper å ha masse sukkergira unger å holde styr på under hele festen.

Det er jo bra at de sier fra på forhånd, så kan man få litt ordentlig mat i ungen før bursdagen. Jeg reagerer litt på at de serverer light-brus til så små barn.

Skrevet

Kommer litt an på hvilken tid på dagen bursdagen er, syns jeg.

Er bursdagen i middagstiden, så serveres det ofte pølse eller noe sånt.

Men er bursdagen på formiddagen eller sent på kvelden, hverken serverer jeg eller forventer servert "middag"-mat.

Junior var i bursdag i går, fra 12 til 14, da ble det kun kaker og brus, det syns jeg er helt greit.

Og når bursdagen her i huset er fra kl 17:30 til 19:30, serverer jeg kun kaker og brus jeg også.

Skrevet

Ingen tar da skade av light-brus en gang i året.

Og bursdager er jo kake, brus og snop, det var det da når vi var små også.....og unger som er "høye" enten det er på sukker eller bursdagshormoner, hører jo bursdagen til :)

Skrevet

Når barna mine blir bedt i selskap blir jeg glad på deres vegne og håper de får en flott dag! Går ikke hjem og er misfornøyd med serveringen og klager til andre over den hvertfall... Det er jo ikke hver dag det er snakk om, og hadde det vært mine barn hadde jeg gitt dem noe salt til kvelds og ikke gjort det om til en minikrise=)

Skrevet

Kjære nussepus!

Jeg synes du har overreagert ganske kraftig! Jeg går uansett aldri i bursdag med en sulten unge, du kan ikke regne med at det blir servert "middag" der.

Den jenta som hadde spist 3 HELE kakestykker, hadde kanskje spist like mye selv om ho hadde spist ei pølse først! Kanskje ho elsker kaker og godteri?

Huff for et hysteri!

Skrevet

Enig med tommage!

Skrevet

Enig med tommage :o)

Da jeg var liten å gikk i barnebursdager, var det alltid brus,kaker og godteri i selskapene, pleide ikke å bli servert mat i bursdager ;o)

Skrevet

Jøss, ting har tydeligvis endret seg siden jeg var liten skjønner jeg.. Hva mener du med at dette er "litt på kanten"?

Gruer meg nesten litt til vesla blir større og vi skal ha selskap om det forventes at man har full pakke med middag, kaker, godteposer, "riktig" brus og frukt eller andre sunne alternativer for de med hysteriske mødre...

Er ofte ikke alle som liker pizza, pølser e.l. heller da, skal man ha flere retter i tillegg da eller?

Når jeg var liten fikk vi kaker og brus, en sjelden gang en godtepose i tillegg, og så var det noen festleker. Det var det, og vi var strålende fornøyd! Er dette heeelt håpløst "nå tildags" eller?

Skrevet

JEG HAR IKKE OVERREAGERT KRAFTIG !!Om dere leste innlegget mitt så lurte jeg på om flere enn meg reagerte ?? Jeg reagerte ikke kraftig før nå ! ;O) - Jeg bare synes det var rart at det bare var kaker og snop og at man ikke fikk vite på forhånd da selskapet var i middagstid 15 - 17.30.

Min datter hadde spist brødmat så var ikke sulten , men vil jo anta at flere forventet at det ble servert pølser . Men er vel bare kjipe damer som meg som er middelaldrende og har ett annet syn på søtsaker enn andre................... HA HA (ironi)

Skrevet

Helt enig med deg HI. Aldri vært i barnebursdag hvor de ikke har fått mat, i form av pølser/pizza osv. Helt ok hvis vi hadde visst at det kun var kaker selvfølgelig. Hadde ikke blitt begeistret over light brus servering heller..Selvfølgelig kan de få kaker osv men ikke spise seg mette på det nei.

Skrevet

jeg ville vel servert noe mat også, men synes vel ikke dagen hadde blitt noen sunnere dersom poden min hadde trøkt i seg en halv pølse - noe som for mange barn er en realitet. De spiser jo uansett så lite i sånne bursdager, synes jeg..

Så jeg synes ikke dette var på kanten, selv om jeg ville servert mat selv. Om de har spist en del godis, synes jeg dette gjør lite - så lenge det ikke er noe vane...

Skrevet

Hvem sa middag? Når jeg var liten fikk vi jo som regel pølser først og kake etterpå?? Ja, og jeg forventer vanlig brus til mine, når light ikke anbefales til barn under 3 år, er det plutselig ikke helt greit å servere 4 åringer det heller..

Skrevet

Jo nussepus, jeg synes du har overreagert KRAFTIG!!

Signerer tommage og dippeduppa=)

Skrevet

Bursdager varer jo som regel bare noen timer, så det synes jeg ikke var noe farlig.

Å servere cola-ligh derimott er jo dårlig gjort så vond som den er,

Skrevet

Tar selv ansvar for å gi barna mine mat før de går i bursdag. Ville absolutt ikke blandet meg oppi hvor mange kaker barne mine spiser... Nå er jeg selv veldig nøye på sukker og brus, ikke mer en at de får det på lørdager og når det er fest. Serverer alltid pølser eller annen mat selv når vi har fest. MEN blir bare kjempe glad om barna mine blir bedt på bursdag og blander meg ikke opp i serveringen.

Synes det var litt rart å reagere, veldig frekk dame som ble sur fordi ungen hadde spist 3 kakestykker...

Skrevet

Cola-light var kanskje ikke helt genialt, men heeerregud alt man skal henge seg opp i..

Det eneste jeg synes er på kanten er alle surmagede mødre som skal klage og kritisere alle stakkarene som i deres øyne ikke er bra nok!

Skrevet

He he,nei dette var ikke på kanten nei;).

Hørtes ut som en flott bursdag for ungene da,det er tross alt de som skulle ha en fin feiring*smile*.Tenker de koste seg noe skikkelig,ungene altså:)!

Mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...