Gå til innhold

Fikk du barn efter fylte 37 år ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg blir 37 år til høsten og vi lurer litt på om vi skal prøve oss på å få en liten en til (har en fra før hun er 3 år nå)

Jeg er veldig begymret for komplikasjoner som kan oppstå for mor og for barn ved den alderen jeg er i nå så hører gjerne fra dere med erfaring :o)

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 27 og har to barn.. har ikke planer om å få flere etter fylte 30 jeg...

vi vurderer veldig frem og tilbake om det holder med to.. hehe..

Skrevet

Hei vennen jeg var fylt 38 når jeg fikk minsten min og alt gikk helt fint så det er bare å sette i gang. Jeg syns det er bedre å bli mor i "voksen" alder enn når jeg var 22, fikk første mann da.

Skrevet

Jeg er 35 og var netopp hos gynekolog. Og han sa at jeg var "rene" ungdommen enda til å bli gravid igjen-ble såååå glad:-)

Skrevet

ja en da du var 22 og en da du var 38 er nok forskjellige opplevelser ja :o) Jeg var jo 33 da jeg fikk dattern så mentalt blir det nok det samme om vi nå blir gravide og får en til da vil jeg jo være 37 /38 .

Skrevet

Ikke jeg, men mamma. Fikk lillesøs da hun var 41 og var uforskammet frisk hele svangerskapet. Tok ks, riktignok, men det gjorde hun med oss andre to også. Sett i gang! ;o)

Skrevet

Jeg er riktignok "bare" 35, men har til nå ikke hatt noen som helst problemer:) Du blir nøye fulgt opp, så sjansen for at det skal gå veldig galt er nok ikke særlig mye større enn når man er 20, liksom:)

Vi har jo lyst på to barn, og jeg vil nok forsøke å få nr to før 40 iallefall:)

Legen snakker om svangerskapsforgiftning, men jeg er ikke i nærheten av å få det enda, så foreløpig tar jeg livet med stor ro og ser med glede fram til august:))

Skrevet

Ehhhh nå er det snakk om 37 ikke 27....... men takk for innspillet ;O)

Skrevet

Jeg har nok vært blant de heldige - både fordi jeg lett ble gravid, ikke hadde noen komplikasjoner under svangerskapene og heller ikke har mistet underveis.

Fikk første da jeg var 35, andre da jeg var 36, tredje da jeg var 38 og sistemann da jeg var 41.

Prøvde aldri mer enn to-tre ganger(sistemann satt på første forsøket), og er veldig klar over at jeg er blant de heldige eldre gravide som har "fått det til" så lett.

Husk at komplikasjoner oppstår hos gravide i alle aldre, ikke bare oss gamlinger... c",)

Sjansen er nok litt større, men ikke veldig mange prosent.

Bestill time hos en obstetriker(spesialist i "fødselsmedisin"), og få informasjon og oppfølging hvis du er nervøs - jeg gikk til en slik i sv.skapene mine, og det kostet kr. 100,- pr besøk. Da tok han også UL hver gang, hvis jeg ønsket det.

Skrevet

Jeg fyller 37 år om en uke, og vi er i full gang med prøvingen på vår nr to nå. Har en på to og et halvt år fra før. Tenker ikke så mye på alderen jeg, føler meg ikke gammel i det hele tatt, så satser på at det går bra. (men jeg vet at jeg ikke er tyve lenger da)

Ønsker dere lykke til hva enn dere bestemmer dere for!

Skrevet

Takk for tipset om obstetriker. - Det var lurt,- da føler jeg meg nok litt tryggere

Skrevet

Mamma var 47år når hun fikk sistemann. Ingen komplikasjoner og en frisk fin gutt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...