Gå til innhold

Noen her som

Anbefalte innlegg

Skrevet

går eller har gått på rehabiliteringspenger og blitt gravid? Hva hender med pengene når babyen kommer? Jeg er mest sannsynlig gravid og er syk, og lurer på hva som skjer med meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel fortsatt motta rehabiliteringspenger hvis du er syk og er under en eller annen form for behandling. Du kan vel fortsette på behandling selv om du er gravid og etter at du har født??

Selv måtte jeg ta en stor operasjon 7 mnd etter at jenta vår ble født. Hadde gått til fysioterapeut under hele svangerskapet, 3 ganger i uka.Etter fødselen gikk jeg en gang i uka, men etter operasjonen måtte jeg til pers annenhver dag. Litt tungvint med barnepass etc, ofte var hun med på treninga, gikk veldig bra det:)

Jeg hadde ikke rehabpenger, men foreldrepenger og sykepenger om hverandre.

Skrevet

Ja jeg tenker jo litt også slik som du sier øverst her. Virker jo logisk...men det er kun i særskilte tilfeller det gies rehab.penger i over ett år, men vet ikke hvilke grunnlag det er for..er vel ok å søke tidsbegrenset uføretrygd om jeg ikke er blitt bedre innen ett halvt år?

Skrevet

For at far skal kunne ta ut foreldrepenger som ikke er fedrekvote, forutsettes det imidlertid at mor enten går ut i arbeid, tar offentlig godkjent utdanning på heltid eller kombinerer arbeid og godkjent utdanning som i sum gir heltid. Far kan også få rett til foreldrepenger dersom mor på grunn av sykdom, skade eller innleggelse i helseinstitusjon ikke kan ta seg av barnet. Far har ikke mulighet til å ta ut foreldrepenger på selvstendig grunnlag hvis mor er hjemmeværende samtidig.

Skrevet

Du spør så mye om slike ting her inne. Hvorfor ringer du ikke bare til NAV og spør? Hvis du ikke liker å ringe kan du jo sende de en mail!!

Skrevet

Du anne på landet, må du ikke hisse deg opp av så mye, klart jeg skal ringe de, men her inne er det alle mulige folk med ulik bakgrunn. Ringte de på fredag men da var kontoret stengt, så tenkte jeg skulle ta en tlf i morgen. Beklager om jeg har ødelagt dagen din med mine spørsmål. HA EN FIN KVELD VIDERE OM JEG IKKE HAR ØDELAGT DEN NÅ FOR DEG.

Skrevet

Har ikke hisset meg opp i det hele tatt:-) Bare oppfordret deg til å ta kontakt med Nav fordi jeg har lagt merke til at du stdig spør om slike ting her inne. Må jo være greit å få riktig svar?

Og vil bare si at det heller ikke er meg som har lagt inn anonymt på krangle!!

Skrevet

Jeg gikk på attføring for mange år siden,da ble jeg gravid(ente i sa da..)men da fikk jeg beskjed om at jeg ville ikke motta de pengene når barnet ble født ihvertfall..Vet ikke om det er de samme reglene idag altså!!Hør med NAV!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...