Gå til innhold

Noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer alenemortilværelse... Hvilke rettigheter har jeg? hvor mye har jeg krav på? Går i full jobb, tjener 325.000,- år år.Venter barn nr 2. Antar at barnefar vil kreve 50% samvær slik at ingen av oss skal betale bidrag. Men hvordan blir det med barnetrygden? Og hva er grensen for redusert foreldrebetaling i bhg? Han tjener ca 430.000,- pr år.

Jeg forventer ikke noe ekstra fra staten egentlig, pga av egen inntekt, men er det noen støtteordninger jeg ikke har nevnt som kan være aktuell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

280 000 er grensa for redusert betaling i bhg. Barnetrygden deler dere på to, hvis ikke dere blir enige om hvem som skal ha den doble.

Når du tjener så mye, så skal det vel en del til for at du får noe kontantstøtte...

Skrevet

bare to spørsmål: du venter nr 2 og dere skal ha 50/50.

hvordan skal du få til det? og hvorfor er det det beste for barnet?

Skrevet

Dere kan ikke ha 50/50 for en nyfødt baby. Det anbefales ikke før MINST 1-årsalder..

Så da har du krav på noe barnebidrag fra far til babyen.

Skrevet

Det er ingenting som sier at man IKKE kan ha 50/50 på en nyfødt baby, men det anbefales absolutt ikke... Noen har det sånn, og det fungerer. Men ikke dermed sagt at det er til det beste for barnet... uten at det var noe hun ba oss vurdere...

Skrevet

må da være lov og spørre.

kansje hun ikke aner noe om dette og tror at hun må gå med på 50/50.

kansje hun har en helt annen måte en meg og se ting på. kansje jeg kan lære noe?

om hun ikke vil svare så er det jo greit.

men jeg forbeholder meg retten til og spørre ;-)

Skrevet

Vil naturligvis ikke bli 50/50 før jeg er tilbake i jobb etter perm, evt noen mnd etter det. Vet at han kommer til å kreve det, det har han alltid sagt. Men nå har jeg lest på disse sidene + pendlerdebatten osv. Det er utrolig vanskelig dette her. Det blir et så veldig stort skritt å ta den beslutningen. Kanskje best å resignere og håpe på at ting går over av seg selv. Får så dårlig samvittighet bare ved tanken på å flytte + dele omsorg osv. Vi er jo egentlig et lykkelig par innerst inne... tror jeg..

HI

Skrevet

om du har lyst til og se hva barneombudet sier så kan du ta en titt her:

http://www.aleneforeldreforeningen.no/index.php?mod=one&id=13733

har du barn fra før?

jeg vet det er fryktelig vanskelig og være der du er nå. det er fryktelig vanskelig og prøve og sortere tankene og komme fram til hva som er bra for det lille nurket i magen.

du tenker sikkert "barnet har rett på en far, hvordan mor er jeg som skal nekte h*n og se pappan sin like mye som h*n ser meg osv.."

du sier pendling. bor dere så langt unna verandre at dere ikke kan ha 1 barnehage?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...