Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Hvor mange måltider gir dere som bruker mme i døgnet, og hvordan fordeler dere dette i mengde og i forhold til døgnet, soving etc? Synes det er så vanskelig å vite hvordan jeg skal gjøre dette....
Tskjekjerringa på OVERTID Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Hei! Jenta vår spiser 4-5 falsker i døgnet. Da spiser hun alt mellom 160-230 ml. Nå har jeg startet å gi henn elitt velling, så da blir døgndosen litt mindre. På de fleste pakken står det hva som er anbefalt døgndose og hvor mange måtider. Da har man i hvertfall noe å ta utgangspunkt i... Også sies det at de ikke burde få i seg mer enn 1000 ml i døgnet. Vår er også straks 4 mnd forresten...
Silje og Vaniljebollene Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Hvem sier det med 1000 ml i døgnet?
Tskjekjerringa på OVERTID Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Hørt det fra flere forskjellige, bland annet helsestasjonen. Ikke vet jeg om det stemmer!
Silje og Vaniljebollene Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Kan godt hende at det stemmer. Slo meg bare at jenta vår spiser litt mye, men fant ut at hun bare tar ca 1000 på færre måltider. Skal ta en prat med helsestasjonen.
Tskjekjerringa på OVERTID Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Ja, gjør det. Kanskje du får et helt annet svar der ;-) Mye forskjellig som blir sagt gitt... Måtte sjekke pakka her jeg nå. På småfolk sin står det mellom 700-1000 ml per døgn (mellom 2-4 mnd). Men det er veiledende for tillaging står det. Det med 1000ml da er kanskje ment som at babyen trenger litt mer næring hvis de går veldig over da... Jaja, ikke vet jeg... Hvor gammel er jenta di forresten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå