winneboo Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Jeg fikk brev om at jeg hadde strøket på en eksamen så nå blir det ikke noe skole på meg til høsten. Tusen tanker flyr gjennom hodet mitt akkurat nå å jeg vet det er min egen feil. Hadde jeg lest litt mer hadde jeg sikkert greid det, men tiden holdt ikke Sikkert en tegn på at jeg ikke greier skole og barn samtidig. Så nå får jeg leite etter en jobb istedenfor å håpe på at vesla får plass hos en dagmamma. Begynte å gråte forran vesla istad å hun begynte å gråte selv,off greide bare ikke å holde det inne. Føler meg bare skikkelig mislykka. Men jeg får prøve å ta den opp igjen til vinteren å håpe det går bedre da. Måtte bare lette tankene mine litt..........
Dibber Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Det var leit, sender mange gode, positive tanker, så håper jeg det hjelper:) Man kan ikke rekke over alt, noen ganger strekker bare ikke tida eller kreftene til. Lykke til ved neste forsøk:)
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Heisann!! Skjønner at du er skuffa... jeg strøyk selv jeg! Leste et pensum på 4,5 mnd på 6 uker, og skjønt fort hvilken vei det bar. Jeg var syk da, og klarte ikke å strukturere meg med en gang jeg ble frisk, så rotet litt med tiden - det innrømmer jeg gjerne!! Jeg har 3 barn, og er konstant sliten, og føler at jeg ikke burde gå skole nå, men det er jo NÅ jeg har muligheten. Dette var mitt første semester på høyskole, og jeg bare ser for meg hvor vanskelig det vil bli etterhvert. (Prøver ikke være negativ, men realistisk). Du kan ikke konte i august da? Jeg trodde alle som strøyk kunne ta eksamen på nytt i august, slik at man har mulighet til å komme seg videre til neste semester. Selv skal jeg konte 14. august, og må bruke hele sommeren på å lese.. skikkelig nedtur! Jeg manglet bare noen få poeng, og forberedt på å stryke - med nedturen ble større enn jeg hadde trodd. Nå får jeg ikke gjort mye sammen med barna, men må plassere dem hit og dit i stedet for! Ikke bare det.. ingen pause før neste semester!!! Bare det blir ganske tøft, og kjøre rett på liksom!! Jaja.. du får ha lykke til i alle fall. Håper det ordner seg for deg =)
winneboo Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2007 Dette er eksamener for vgs. Hadde 4 eksamener i mai, i håp om å få kommet inn på høyskole i august. Så jeg må nok vente til desember ja Føler bare at jeg aldri kommer noen vei i livet, nå må jeg vente enda et år liksom. Utsatte det først 1 år fordi jeg ble gravid å det var ikke en hyggelig graviditet så jeg orka ikke skole samtidig, så venta jeg 1år til fordi jeg ville ikke begynne når hun var så liten, men så tenkte jeg å gjøre det nå...men men..
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Åh isj da.. det hørtes kjedelig ut!! Du har undersøkt alle muligheter da, evt privatist? Slik at du skal slippe å vente mener jeg... snakk med rådgiver på skolen din =) Jeg karret meg gjennom 2 år studiekompetanse de to foregående årene, startet da lillegutt var bare 15 mnd. Det var kjempetøft. Jeg holdt på å slutte flere ganger, og har just ikke noe karakterer å skryte av!! Men jeg kom meg gjennom det, og det hadde jeg aldri trodd. Du må mase og undersøke, kanskje det finnes en utvei for deg?
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 Dette er vel ingen krise:) Skjønner du er skuffa og at alle planer må forandres - men ikke gi opp å få din utdannelse. Du er langt fra mislykka. Det er mange som har fått stryk på eksamen. Synst du er kjempeflink jeg - som tar utdannelse samtidig som du har barn. Ta det med et smil og tenk at nå blir det nye utfordringer. Kan jo være gøy å jobbe litt også. Lykke til videre!
Edel Gran Skrevet 24. juni 2007 #7 Skrevet 24. juni 2007 Synes du er flink jeg, og at du burde være stolt av deg selv! Du er slettes ikke mislykka fordi om du har strøket på en eksamen! Du har stått på tre, ikke sant? Og det er mange unge jenter som er alene med et barn som ikke en gang ville ha prøvd på det du holder på med nå! Jeg er sikker på at du kommer inn på høgskole, selv om det kanskje ikke blir i høst (men ring skolen og presenter problemet ditt, er det en linje med mange ledige plasser, så kan det kanskje ordne seg på et vis?). Et år fra eller til er faktisk ikke så mye, sett i litt større sammenheng. Lykke til videre, dette klarer du!
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #8 Skrevet 24. juni 2007 Du er ei flink mamma som prøver. Du gjør ditt beste, som alle andre, og du er en god mamma uavhengig av skolegangen din. Prøv igjen senere, og ikke kjeft for mye på deg selv i mellomtiden. )
Gjest thricane Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 huff da, det var jo kjedelig. men hvis det er noen trøst, så fikk tom årets elev på vår skole, som hadde A i fagene (sine bortsett fra en . en E på ene eksamen vi hadde... så det kan gå dårlig for de fleste. bare bit tenna sammen, ta den opp igjen, så kommer det til å gå bra. tommelen opp.
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 24. juni 2007 #10 Skrevet 24. juni 2007 Var det ikke du som hadde et vennepar boende midt i eksamensperioden da...? Det kan jo tenkes at det ble litt for mye...? Håper du kan ta de opp igjen snart da. Mislykka er du ihvertfall ikke! :-) Stå på!
winneboo Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 24. juni 2007 Jeg har gått opp som privatist i alle fagene. Eller jeg gikk på privatskole å tok matte og nyere historie(undervisning) å så gikk jeg på fransk kurs to kvelder i uka. Tror nok det ikke finnes en annen utvei enn å prøve igjen til vinteren
winneboo Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 24. juni 2007 Nei jeg har ikke tenkt til å gi opp. Men håpet å få begynne i år egentlig, hvertfall nå som skolelysten er på topp. Jeg er så klar for å begynne å studere å jeg er kjempeinteressert i den linja jeg skulle ta(sykepleier) men er redd for at den interessen forsvinner dersom jeg må utsette og utsette, at jeg blir så skuffa gang på gang at jeg mister helt skolelysta.
winneboo Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 24. juni 2007 Jeg stod på historie og fransk, det vet jeg helt sikkert(begge muntlige så fikk svar med en gang) men vet ikke om jeg har stått på matte ennå, for nok svar nå til uka. Men fikk det brevet idag(egentlig igår men var utenbys) å det gjorde ikke akkurat dagen lys. Trodde jeg kom til å stå altså., Hadde skrevet 4 sider å virkelig stått på, satt hele tida ut også. Men nei fransken min var vel ikke bra nok skriftelig
winneboo Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 24. juni 2007 Ja jeg skal ta den opp igjen. Gir ikke opp så lett. Veldig snilt av dere å komme med kommentarer her, det hjelper masse. Følte jeg var på randen av å miste håpet. Saken er bare det at jeg så sikker på at jeg skulle stå på den, så skuffelsen var stor når brevet kom.
winneboo Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 24. juni 2007 Jo det stemmer det, var "trebarnsmamma" over en 6-mnd periode..hehe.. Jeg vil ikke skylde på de egentlig for jeg var selv dum å lot de bli her. Men hadde helt klart blitt mer lesing dersom jeg hadde bodd alene ja. For jeg er ikke så flink til å lese blant tv,musikk og prating. Men skal ikke gi opp, det har jeg bestemt meg for.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 24. juni 2007 #16 Skrevet 24. juni 2007 En stooooooooooooooooooor klem fra meg. Alt ordner seg for snille jenter selv om det ikke føles slik nå. Kos igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå