Gå til innhold

student med deltidsjobb- snart ferdig utdannet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og har en deltidsjobb. De siste årene har jeg jobbet såpass mye ved siden av studiene at jeg har tjent ca 120 000 kr ved siden av studiene. I fjor tjente jeg 130 000 kr, men da var ca 85 000 kr fødselspenger ( vet ikke om det har noe å si). I år kommer jeg til å tjene i underkant av 120 000 kr, og ca 30 000 kr av disse er fødselspenger og feriepenger fra NAV.

Jeg har ingen faste vakter, men jobber mye når det er høysesong på jobben. I begynnelsen av januar er jeg ferdig med å studere, men jeg er usikker på om jeg vil kunne motta arbeidsledighetstrygd. Har spurt NAV, men dama der svarte at jeg ikke fikk det siden jeg tok noen løse vakter på jobb. Av erfaring vet jeg at det er nesten ingenting å gjøre på jobb i januar, så jeg regner ikke med å kunne få nok vakter til å klare meg økonomisk til jeg får en annen jobb.

Bør jeg si opp min nåværende jobb slik at jeg kan få litt arbeidsledighetstrygd når jeg er ferdig å studere? Jeg vil gjerne komme meg i full jobb så snart som mulig når jeg er ferdig å studere, men jeg er jo klar over at det kan ta tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du har karantene-tid på 8 uker så lenge du er student. Karantene for å få dagpenger. Om man avslutter et arbeidsforhold frivillig, får man også karantenetid.

Undersøk med dem du, hva som lønner seg for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...