Gå til innhold

Har jeg angst eller er jeg alvorlig syk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste mnd har jeg gått med konstant kvalme, nummen, slapp eller en slags nervøs følelse i begge armer og begge bein.. følt me generelt dårlig ellers også. trøtt og slapp. Vært hos legen å tatt mange blodprøver, men de viser at alt er bra. også tatt ul av magen. det er også noe rart med øynene mine..akkurat som jeg ser litt dårlig, ikke dobbeltsyn akkurat, men noe rart er det. Er litt rød på begge øyne også. Jeg er livredd for hjernesvults foreks. men tok mr av hjernen i slutten av desember. Kan ikke fått noe så forrt med så store symptomer vel? Skuldre og nakke er helt stiv. går til behandling. Matlysten er veldig god, og har ikke tatt av noe..

Så kommer det som kanskje er tegn på noe psykisk. etter jeg fødte for 9 mnd siden, har jeg vært veldig redd for å at noe skal skje med meg, mannen min eller babyen vår. ulykke, sykdomm eller død. Jeg var også redd i svangerskapet på at noe skulle skje. tenkte hele tiden at jeg aldri skulle lykkes..Taklet ikke når mannen min reiste på jobb offshore..bare gren og gren. sånn har det vært i mange år. bekymrer meg mye, spesielt for fremtiden og det som skjer etter døden.. Rett etter fødsel hadde jeg bilder foran øynene, der jeg var redd jeg kunne skade babyen min, tenk om jeg mista kontrollen osv.. men ikke sånn lenger nå.

Kan det være generalisert angst jeg har, at det er derfor jeg er kvalm og føler meg nummen?? legen tror kanskje det, og har gitt meg cipralex. Bare tatt de i 11 dager,så kan vel ikke forvente noe effekt ends heller¨..Vært trøtt av medisinen. Legen sier han vil fortsette å uttrede meg fysisk også..Jeg er så redd jeg er alvorlig syk..Men tenker siden maytlysten er god, er det kanskje ikke det..

Noen som har erfaring med dette, og vil skrive litt om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?? dytter litt..

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Nå kan jo angst være en alvorlig sykdom, så det blir ikke et enten-eller-spørsmål.

Hva slags lege er det her? En allmennlege eller psykiater?

Skrevet

Cipralex er kraftige saker og har fryktelig mange fæle bivirkninger. De oppstår gjerne den første tiden man tar dem, og man får ikke full effekt av dem før de har gått noen uker. Så jeg ville sett det an, men det høres ut som om du er plaget med angst. Min mor er det... Hun gikk på Cipralex og ble suicidal omtrent umiddelbart etter at hun begynte på dem. Skal sies at disse bivirkningene ofte forsvinner etter noen uker. Man kan faktisk også bli mer deprimert før de får full effekt. Ønsker deg god bedring, og hvis det er noe fysisk i tillegg håper jeg det ikke er noe alvorlig :)

Skrevet

Tatt virusepidemiologi også? Jeg har hatt det sånn dei siste 6 mån( pluss tusen andre symptomer da), og har diagnose ME etter flere virusepisoder i vinter (bl.a kyssesyken og CMV-virus).

Tar du omega-3 og multivitaminer, det kan hjelpe generelle angstsymptomer? Effekt av cipralex kan ofte ta litt tid, og legen må ofte øke dosen ivertfall en gang. Angst er vanlig når man er nedkjørt fysisk, og en fødsel tar på! Spis sunt, kutt ut stimulans(f.eks kaffi og alkohol) og trill mye tur med den lille! Kan jo virke som om du kan ha effekt av psykolog også, slik at du får litt orden på skremmende tanker. Det er en gang sånn at vi aldri kan helgardere oss for at ulykker kan skje. Men det må ikke hindre oss i å leve livet, prøv å tenke positive tanker når du merker at fæle tanker kommer. Prøv å ha en fast ting eller et fast slagord som du sier for å drive vekk tanker som kan gi angst. Dersom du sier til deg selv at dette er angst og ikke en organisk farlig sykdom, så er du kommet langt i behandlingen av deg selv. Symptomene på anst avtar, når du selv innrømmer og godtek at dette er ansgt og ikke dødelig!

God bedring:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...