gullgutten_min! Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 hei! håper noen kan svare meg. ... Jeg vurderer ha krabaten i en barnepark fra august. Og idag mottar jeg kontantstøtte. Om han går i barnehage vil jeg miste den. Men det er jo slik at dersom vi er aleneforeldre får vi jo dekket 64% av barnepass utgiftene. Vil jeg få det nå også men allikevel få kontantstøtta?? Er første barnet mitt og har null peiling på hva jeg har krav på....
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 hvis jeg har forstått det riktig forsvinner kontantstøtten når han begynner i bhg-og da får du dekket 64-65% av utgiftene til bhg!Vet ikke hvor gammel barnet ditt er,men du får sikkert småbarnstillegg også fra 1-3 år.Er på 630,- ca
gullgutten_min! Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2007 Men dette er ikke en kommunal el privat barnehage som er reg av kommunen. Men en barnepark!!! Det er derfor jeg lurer. det er jo andre regler da ettersom jeg har skjønt.....
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 du mister ikke kontantstøtta annet enn hvis du søker barnet inn i en KOMMUNAL barnehage, så da skal det nok gå greit ja:)
gullgutten_min! Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2007 tusen takk for svar! vi skal besøke denne parken på onsdag eller torsdag. så hadde vært så flott om det virket ok der. Jeg klarer ikke slippe lillegutt helt fra meg ( men er vel ofte slik med første mann...) Og der er det ikke så store forhold som i en barnehage. det er bare 10 barn og de er tre ansatte. så da er jeg ikke så redd for at han ikke skal bli passet godt på ( tviler ikke på at de i barnehager tar godt vare på barna altså!! men jeg er sånn uansett tror jeg... )
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #7 Skrevet 24. juni 2007 Du mister den om du bruker privat barnehage også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå