Gå til innhold

noen som spiller didgeridoo her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurte:) spiller selv, men har nermest ikke spilt noe mens jeg var gravid, tok den frem nå, nesten et år uten spilling, og herregud så ut av trening jeg er!! merker at magemusklene er litt "bortevekk" ja, før kunne jeg spille i timesvis, og bare gliste til folk som lurte på om jeg ikke ble sliten, sliten av å spille nei? hva er det?.....jaja, NÅ blir jeg sl.iten, og det bare etter noen få min...sukk... trengs litt øving nå ja:))

så, er det flere av dere "pre-gravide" som spiller? hvor lang tid tok det å komme inn i det igjen?

hehe, vet jo at det avhenger av hvor mye en øver da men:)))

kan jo ikke bare vere meg av alle de tusen damene her inne som spiller didge? selv om det er sjelden vare med kvinnelige didgespillere... men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jooo.... må jo vere noen? :)

derfor dytter jeg, så flere kan se innlegget...

Skrevet

Spiller ikke selv, men samboer gjør det:)

Hjelper deg å dytte...

Skrevet

å? så flott da:)

tusen takk for dytte-hjelpen:)

Du? hvorhen i landet bor dere da? føler egentlig at didge-miljøet i norge ikke er ALLVERDENS stort:)) hihi:) kaaaanskje vi har felles kjendte?? håpe håpe... jeg bor på en relativt liten plass, men er noen tusen studenter her fra alle kanter fra landet, men likevel kun jeg som spiller.. eller det vil si, har fått flere til å begynne å spille da:)) lagde litt didge-feber etter noen konserter:) og hatt noen kurs:)))))

Skrevet

og du? innMari? hvor lenge har han spillt didge da? :)))

Skrevet

hva er egentlig didgeridoo???

Skrevet

et blåseinstrument, opprinnelig fra australia, aborginerne sitt "ur-instrument" er faktisk det første musikk instrumentet mennesker tok i bruk:) tenk det:)) tror det var for ca 40.000 år siden den første didgen så dagens lys:))

en didge er et rør, som en blåser i på samme måte som en tuba kan en si. det spesielle er at en benytter seg av sirkelpust for å spille på det, dvs en puster inn nesen samtidig som en blåser luft ut munnen. på denne måten kan en holde en gjevn lyd (uten pustestopp) en kan lage forskjellige dyrelyder (mest kjendt er kanskje kakkadue-etterligningen)... mange rytmiske lyder kan en lage, egentlig bare fantasien som setter en stopper her...

ta en titt på nettsiden didgeridoo.no

her er det forskjellige lydfiler å høre på, samt bilder av didger:))

barn liker forresten veldig godt didge musikk- har jobbet i bhg og brukt didgen der, de fleste barn blir nermest trollbundet av lyden (veldig mørk vibrasjon) og danser spontant når jeg spiller:))

ellers er den også god som sovemussikk, har fått mange barn til å sove når jeg har spillt:)) alt ettersom hvordan jeg spiller (energisk/rolig osv)

har brukt didge i skuespill også forresten:)

Skrevet

skulle ønske eg kunne spille! laga en når eg var i australia, men får det bare ikkje til :( nå står den i posen sin hos mamma..

har sett for en del år siden at det var kurs her i bergen, men ble aldri at eg begynte..

Kor bor du da?

Skrevet

bor i sogndal fortiden, studerer her, men er fra bergensområdet:)

du? sjekke ut det her da, det bare MÅ du høre:))) gå til siden www.didgeridoo.no

klikk på "kjøp en didge" helt oppe til venstre

gå nedover siden til du kommer til et bilde av to lyse didger så står det fiss (denne kan du trykke på, så kommer det en lydfil hvor begge didgene blir spillt på)

den ene didgen der er min:)))) hihi! knalltøff lyd i den:)))

skriv etterpå hva du syns da?:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...