guttemamsen80 Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 jeg skrev her i går også, men er like frustrert i dag. Jeg har en liten gutt på 2 mnd og begynte med cerazette for 2 uker siden. Jeg tåler ikke p-piller eller spiral, så jeg håpte at denne ville fungere. Helt fra jeg begynte med denne pillen har jeg hatt mens smerter som bare blir verre og verre, og jeg blør mer og mer for hver dag. Mulig det er normalt, men det føles ikke bra. Begynner å lure på om jeg ikke tåler denne heller. Jeg føler meg deppa, og gråter lett. Hvor lenge er det vanlig å ha disse bivirkningene? Kommer jeg til å slutte å blø....er så lei?! Er det noen vits i å prøve lengre eller er det bare å kutte? noen erfaringer???? Hva syns dere evt jeg bør velge som prevensjonsmiddel? Jeg er så frustrert!!!!!
Nusseline♀♀♂ Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Regner med du ammer? Hva med å slutte med de og mannen kan bruke kondom inntil du slutter å amme? Etter det anbefaler jeg yasmin!
guttemamsen80 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2007 ja jeg ammer:-) Jeg har aldri likt kondom.....høres barnslig ut, men vi har prøvd det flere ganger, men det ender med at jeg ber han om å ta den av...hvordan er yasmin? er det en p-pille? jeg tåler ikke hormoner, brukte trionetta en gang, men ble sur og vanskelig av den, og hadde ofte migrene:-(
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Kutt de ut!!!!!! Ei av venninne av meg gikk på de og fikk ofte blødninger og sterke magesmerter, gikk til legen og de ba henne kutte de ut med en gang....Smertene forsvant på dagen.... Jeg også begynte på de etter jeg fikk sønnen min, og jeg var trist og lei og ble lett sint av de, pluss at jeg la på meg. Sluttet med de.....Og har det mye bedre nå) Enten så fungerer de som de skal eller så kan man ikke bruke de...Jeg råder deg til å kutte de ut, når du tydelig beskriver at du ikke har det bra med de. Hva du evt. skal velge er vanskelig..... Kobberspiralen inneholder jo minimalt med hormoner, så det kunne jo kanskje vært et alternativ. Ellers har du jo p-plaster, p-stav og p-plaster, men disse inneholder jo endel hormoner igjen.Eller så kan du bruke kondom til kroppen har stabilisert seg igjen Det er ikke lett når man reagerer på de....... Masse lykke til:o) Jeg vet akkurat hvordan du har det!!!!
Nusseline♀♀♂ Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Yasmin er en p-pille ja. Her bruker vi både yasmin og kondom. Redd for å bli gravid? JA
guttemamsen80 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2007 Tusen takk:-) godt å snakke med folk som vet hvordan jeg har det....føler jo at jeg syter for bagateller, men var jo nesten nettopp sluttet å blø etter fødselen før det startet opp for fullt igjen. stikking i magen er jo ikke så voldsomme, men de er jo der hele tiden og er plagsomme. Hadde jeg bare vist at det ville slutte etter en til to uker skulle jeg ha holdt ut, men det er vel lite trolig! Jeg kan vel ikke bruke p-plaster og sånt når jeg ammer...tror kanskje at jeg reagerer på de på samme måten som p-piller...de virker vel på samme måte?! kobberspiral brukte jeg for noen år siden, men tålte heller ikke den....fikk blødninger som aldri sluttet før jeg fikk den fjernet!!! ikke enkelt:-)
2 søte små gutter Skrevet 24. juni 2007 #7 Skrevet 24. juni 2007 Hva med kobberspiral ? Jeg har bare gode erfaringer med cerazette, brukte det i over 2 år - men nå har jeg sluttet for nå er jeg ordentlig verpesyk
guttemamsen80 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2007 heldig du er som fikk cerazette til å fungere....jeg hadde også veldig lyst til at den skulle fungere for meg. Kobberspiral vil jeg ikke bruke fordi jeg fikk blødninger av den som aldri ga seg sist jeg brukte den....det endte med at jeg fikk den fjernet,
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 Cerazette funker helt fint for MIN del:) GUdksjelov! Ikke noe bivirkninger i det hele tatt.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 24. juni 2007 #10 Skrevet 24. juni 2007 Jeg blødde i over 3 mnd med disse, da kuttet jeg ut.
guttemamsen80 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 24. juni 2007 Huff ja 3 mnd var jo veldig lenge......kjedelige greier! om det skal være sånn at de som ofte begynner å blø av de aldri slutter å blø....virker jo sånn?!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 24. juni 2007 #12 Skrevet 24. juni 2007 Ja, jeg gidder ikke prøve de igjen ihvertfall..
Sjokoholikern Skrevet 24. juni 2007 #13 Skrevet 24. juni 2007 Hadde jeg vært i din situsjon hadde jeg kuttet de ut og sterilisert meg. Du har tre barn, skal du ha fler? Hvor gammel er du? Venninna mi tåler ingenting av prevensjon med hormoner, og hun hater kondom (og jeg er heeelt enig, jeg takler ikke kondom selv) Hun er ikke mer enn 28 år, og hun sterliserte seg nettopp. Hennes 4. unge er 8 mnd, og hun bestemte seg for at hun ikke skal ha fler nå, etter mye om og men. (hun er singel) Kommer hun til et punkt i livet hvor hun og en fremtidig mann bestemmer seg for at de vil ha et barn sammen må de spare opp penger og gjøre det på den vanskelige måten. Men heller det enn at hun skal risikere å få flere barn nå, eller å gå rundt som en tikkende bombe. Valget er opp til hver enkelt! Hvis du ikke tåler prevensjon, så er det beste å sterilisere seg om man føler man ikke trenger flere barn.
guttemamsen80 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 24. juni 2007 Jeg er 27 år, men har litt lyst på en attpåklatt om 5-6 år.....mannen min er jo ikke helt enig ennå, men jeg håper at han forandrer mening med tiden:-). Jeg er veldig glad i barn, og har alltid ønsket meg mange barn, men pga meget kraftig bekkenløsning og andre plager dette svangerskapet ønsker jeg en pause. Mine 3 barn er 2 mnd, 3,5 år og 6 år, så jeg har jo nok å holde fingrene i noen år fremover nå:-)
tobias mamma Skrevet 24. juni 2007 #15 Skrevet 24. juni 2007 Jeg måtte slutte på de, men fikk noe som heter loette i steden. Jeg kunne ikke bruke de heller, men har hørt om andre som de funker kjempe bra på. Skader jo ikke å prøve de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå