Gå til innhold

ferie i forbindelse med fødselen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge tar "pappaene"ferie i forbindelse med fødselen?

Min tar nesten 2 fulle uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med ferie da...? Her skal pappaen ha 2 uker fri i forbindelse med fødselen, men ferie blir det jo strengt tatt ikke....;o)

Skrevet

Ferie? nei det skal han ikke ha, men han skal ha de to ukene som han har krav på i forbindelse med fødsel. Og han har fått velge om han vil starte fra dagen jeg har født, eller dagen vi drar hjem fra sykehuset. Og får selvfølgelig fri til fødselen....

Skrevet

hej min mann tar de 2 uker han får + 3ukers ferie etterpå jeg synes det er dejligt at ha ham hjemm så længe som muligt da vi osse har en på snart 4 der skal ha ferie fra barnehagen,med den første var han hjemme i 6 uker og det var veldig posetivt da vi ligesom lærte at være forældre sammen,derfor valgte vi osse at han sparte ferie til nå og til barnedåpen i oktober.

Skrevet

Min mann tar også de 2 ukene han får + 3 uker ferie etterpå. Blir altså hjemme med vesla og meg de første 5 ukene. Synes det er fint at vi får tid til å bli kjent alle tre, og at far og datter får en nær relasjon fra starten :-)

Skrevet

Her tar pappan de 2 uker med perm etter fødsel, så 4 uker ferie så 6 uker pappaperm.

Og glad er jeg for det:) for storesøs i huset her begynner sin 3 ukers ferie om 2 uker. og jeg håper bare pjerten kommer før det:p (har termin 27.juni).

Så vi får god tid sammen alle mann.

Skrevet

Min mann skal ikke ha ferie i forbindelse med fødselen, men de 2 ukene han har krav på i forbindelse med fødselen fra arbeidsgiveren sin. Disse ukene er jo ikke knyttet til ferien på noen måte.

Min mann får også ei ekstra uke fra arbeidsgiver med lønn, så det blir 3 uker permisjon med lønn etter fødselen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...