Gå til innhold

Noen som har pusset og lakket tregulv hvite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt lyst til å gjøre det hjemme.. Ville dere anbefale det, og er dere fornøyd med resultatet. Er redd det tåler svært lite med tanke på hakk og riper, og man må vel kanskje belage seg på å ta frem støvsugeren hver dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lakket, men MALT. Vi har gamle tregulv i hele huset, og har pusset dem ned og malt dem hvite. Ikke kritthvite, men en farge som heter SAND. Den er lys, lys beige. Er kjempefint, ser sprekkene mellom alle planker osv. Vi trenger langt fra å støvsuge hver dag, men søler vi passer vi på å tørke opp med en gang. Sånn sett har jeg aldri helt skjønt de som sier at det er dumt med lyse gulv fordi det krever så mye renhold - mørke/andre gulv blir jo like skitne, det er bare at man kamuflerer skiten bedre!

Som sagt, vi har ingen problem med at de blir fort skitne, vasker gulvene hver fjortende dag og støvsuger etter behov - det vil si cirka en gang i uka.

Det BLIR hakk og sånt, men om du gjør grunnarbeidet nøye er det lettere å unngå. Uansett, malte gulv krever nok at man drar over et par strøk kanskje annethvert år eller noe. Nå har vi hatt våre i to år, og jeg ser at jeg sikkert kunne flekket litt her og der og tatt et strøk for å fornye glansen.

Anbefaler OXAN gulvmaling! ;-) Lykke til!

Skrevet

Vi har ubehandlede furugulv, hvorav det ene er blitt lutet. Det er jo ikke helt det samme men da får man iallefall lyst treverk. Det ser veldig pent ut men tåler veldig lite etter min mening og hadde gjerne sett at det var behandlet annerledes. Er under vurdering om jeg skal gjøre det eller rett og slett bytte det ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...