linemor2 Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Hendene mine sovner hver natt og det sprenger og verker i dem, det er skikkelig vondt. Har hatt det et par mnd nå, men begynner å bli skikkelig lei. Har aldri en hel natts søvn lenger, må opp og gå for at det skal gå over. Er det flere som har vært plaget med dette og som har noen tips?
turteline Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Hei du Jeg er plaget med akkurat det samme, og jeg oppsøkte lege for å få svar. Det er en nerve som ligger i klem i den nederste delen av håndflata mot arm, og jeg regner med at du dovner av i fingertuppene!?. Jeg ble anbefalt å ligge høyt med armene f,eks ved bruk av en stor pute. I tillegg kan du legge armene i kaldt vann for å få blodårene til å trekke seg sammen før du legger deg. Jeg ligger kun med pute under armen og det funker veldig godt, så nå sover jeg en god del bedre. Lykke til og sov godt
Gjest Ut på tur Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Har samme problemet. Sover så urolig at pute vil ikke fungere for meg. Men når jeg våkner med hender som sover så åpner og lukker jeg dem. som om jeg klemmer rundt noe. Da får jeg sving på blodsirkulasjonen og det går fortere over
xanadu -høygravid- (24/8-07) Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Har det også sånn.. Gjør som "Ut på tur", beveger på de. Men nå i de siste ukene har fingrene mine "sovet" konstant og jeg har da ingen følelse i de.. Ganske ubehagelig, noen gode forslag?
Villvill Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 samma problem här.. ena armen och ett ben.. jag har fått b-vitaminer av legen for dette. tror det kanske hjelper litt. men ikke helt.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 dere kan være glad for dette er et graviditets problem...jeg har operert nervene i begge hendene for det samme problemet før jeg ble gravid,den ene operasjonen er misslykket å i så ung alder vil di ikke ta den igjen...så nå er jeg mye hoven å doven gjennom året...ektra nå under graviditet da...men ja jenter dette er kjempe plagsomt...prøv å hold hendene over hjerte når dere sover å bruk dem så di får sirkulasjon gjennom........
linemor2 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2007 Takk for tips jenter!! Skal prøve både kaldt vann og puter til natta!! har vært litt plaga med dette før, men da i forbindelse med at jeg har brukt hendene mye på noe jeg vanligvis ikke gjør...feks oppussing, rundvask osv. Håper virkelig at det går over etter fødselen!!!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 24. juni 2007 #8 Skrevet 24. juni 2007 heisann,hvist du har vært plaget før ville jeg nevnt dette for legen så han kan sende deg til en nevrolog som kan teste deg for carpal tunell syndrom...er ikke bra å gå med det i lengden pga nervene kan bli ødelagt....men da er det snakk om maaaaangen år altså....er veldig enkel operasjon hvor du er våke hele tiden tar ca 20 min....så blir du helt godt igjen:) behøver ikke være dette men kjente meg godt igjen ser du...
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 Jeg var ganske hard rammet av carpal tunnel syndrom i forrige sv.skap, pga mye ødemer i hendene. Jeg fikk cortison-sprøyter på innsiden av begge håndleddene av en nevrolog, noe som hadde veldig god effekt på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå