Gå til innhold

Dere som har to eller flere barn...


Anbefalte innlegg

Skrevet

...fødte dere til termin med nummer to osv? Eller gikk dere over eller hva? Jeg venter nr to nå,og VENTERRRRRR:-)

 

Og gikk fødselen fortere med nr to, var den bedre eller verre enn første? Vet at alt dette er veldig individuelt altså, men lurer fordet...

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt igang begge ganger, første ca 2 uker før termin pga medisinske ting hos meg, andre 6 dager etter termin fordi jeg ikke kom igang med rier uten hjelp.

 

Fødsel nr 2 var som en drøm i forhold til nr 1, gikk unna på 5 timer, og slapp å ligge å presse en evighet som med nr 1. Gled deg!

 

Lykke til! :o)

Skrevet

Fødsel nummer 1: 10 dager før termin. 9,5 timer fra første rie.

Fødsel nummer 2: 2 dager før termin. 1 time 45 minutt fra første rie.

Fødsel nummer 3: 6 dager før termin. 1 time 50 minutt fra første rie.

 

Lykke til!

Skrevet

Eldstemann kom nesten 3 uker før tiden.

Med nr. 2 ble jeg satt i gang en uke før termin.

Skrevet

med første ble jeg satt igang pga vannavgang..

lå i 21 timer fra første pille ble satt...er hard og slitsom fødsel,ble tilslutt tatt med vakum..

nr 2 ble født hjemme i stua,ikke planlagt..hadde gått med rier hele dagen,ble kraftigere utover,men det gikk så fint..når vi skulle dra begynte pressriene,så da var det bare å ringe ambulanse.pressriene varte 1 t ca...

var helt forferdelig der og da,men nå så ser jeg tilbake på det som en drømmefødsel...

lykke til:-)

Skrevet

glemte jo og svare på resten av innlegget ditt da,hehe..

første ble født 10 dager etter ultralyd termin,18 dager etter mens termin..

andre ble født dager etter ultralyd termin,mens termin var den samme..

Skrevet

Førsemann kom 13 dager før termin, og fødselen tok 23 timer, endte med vacum...

 

Andremann kom dagen før termin, fødselen tok 16 timer.

 

Tredjemann regnes ikke for da ble jeg satt igang 2,5 uke før tremin og fødselen tok i underkant av 4 timer på ristimulerende drypp.

 

Regelen er jo at fødsel nr to er lettere og tar kortere tid (selv om det selvfølgelig finnes unntak). Masse lykke til!

Skrevet

Nr. 1 (august 01), kom 10 dager før termin, 20 timer fra vannavgang og like lenge med rier (født som stjernekikker)

 

Nr. 2 (desember 03), kom 22 dager før termin, 12 timer etter vannavgang, ca 8 timer med rier, lå i senga hele tiden for hodet var ikke festa (født som stjernekikker)

 

Nr. 3 (desember 05), kom 6 dager OVER termin, tok 30 minutt fra første ri til jenta var ute, hjemme på badet gulvet med pappaen og en nabo som jordmor og jordfar. Hun kom riktig vei, og det var nok derfor det gikk så inni hampen fort.

 

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg har gode nyheter!!!

Gikk 9 dager over termin med førstemann mens andremann kom på morningen på termindatoen :)

Og førstefødsel var et maraton på 30 timer med rier hvorav 2 timer pressing..... Andre fødsel var 7 timer med rier og 5 press eller noe sånt. Rene drømmefødselen!!

Lykke til blåser masse fødestøv din vei!!

Skrevet

Fødte to uker før termin med begge to.

 

Fødsel nr. to gikk myyyye kjappere, men var vond... gikk ca. 4 timer fra første skikkelige rie, til hun var ute. To press så var hun der :-) Men, greit å bli fort ferdig da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...