Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 5 uker sliter med konstant treg mage, får mme og har kun avføring hver 3.- 4. dag. Det første han gjør når han våkner om morgenen er å starte pressinga. Han presser så han er lilla i trynet, og slik fortsetter det hele dagen. Innimellom blir han så sliten og lei av all pressinga at han hyler. Bruker nan1, er det noen andre sorter som kan være bedre for magen?

Og hva med malt? Hvor får man kjøpt dette? Er det i pulver, dråper, eller begge deler, og hva er evt. best? Håper noen tar seg tid til å svare! Er så vondt å se på at han sliter så....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vet godt hvordan du har det, lillegutten vår hadde det også slik, fra han våknet begynte han å presse. Og det kunne ofte gå en dag uten avføring, vær obs på at i motsetning til mm-barn så skal mme-barn ha avføring minst 1 gang hver dag.

Jeg brukte også Nan-1 og puttet også malt i uten at det hjalp. Jeg byttet til Hipp og etter første flaske så fikk han avføring! Nå sverger jeg til den og nå har han avføring hver morgen. Noen ganger skjer det at han får litt treig mage igjen og da tar jeg 1 teskje med malt i neste flaske. Da går det som regel kort tid før han klarer det. Malt finner du i de fleste dagligvareforretninger, det står i hyllen for vitaminer/kosthold. Det er en klissete gusje som også gjør at melken smaker søtere så du skal se at den flasken blir slukt ,-)

Lykke til!

Skrevet

Hei, maltekstrakt kjøper du på dagligvarebutikken. Det er en seigmasse, ser ut som honning.

Hvis du ammer må du koke vann og ha i litt malt i det og gi ham. Med litt mener jeg litt. Ta en kniv og stikke tuppen såvidt nedi malten og deretter i det kokte vannet. Det er ikke så mye som skal til, det er veldig søtt.

Samme prosedyre hvis du gir MME.

Et annet alternativ kan være sukkervann.

1 strøken stor spiseskje farin (12 gr.)

1 dl vann

Kokes opp til sukkeret er oppløst

2 ml pr gang før hvert måltid.

Lykke til :=)

Skrevet

En teskje er for mye på ei flaske har jeg fått beskjed om på helsestasjonen. De sier en liten knivsegg!

Skrevet

Slik er det hos småen og. Vi bruker å kle av han å legge han på stellebordet når han begynner å presse. Er litt lettere å få ut besjen når han er naken.

Hjelper og å stimulere litt i rumpehullet med febermåleren. Dypp den i babyolje eller noe annet så den glir lett inn.

Vi har malt i hver flaske, det hjelper litt, men småen er fortsatt hard i magen. Malt selges på dagligvareforetninger. Er noe brunt kliss som er oppi syltetøyglass.

En annen ting som er viktig er å riste godt ut pulveret i flaska. Dersom småen drikker pulver som ikke er godt utristet så vil dette trekke til seg vannet i tarmen og da blir det hardt i magen.

Du kan godt prøve deg frem men litt ulike mme merker. Jeg har prøvt det meste, og småen blir hard av alle,men det er spesielt ille av colette.

Men barn reagerer ulikt, så du må nesten prøve deg frem selv;)

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Tror jeg løper ut å kjøper hipp imorra, så får vi se om det hjelper : )

Skrevet

Lykke til og når det gjelder malt så reagerer barn forskjellig på det så prøv deg fram med litt og litt. Gutten vår trenger 1 teskje i en flaske men har hørt at andre bare trenger bittelitt. Vil jo ikke gi ham diare heller....

Skrevet

Jenta mi på 4 mnd. får HIPP 1, jeg har 1 ts Malt ekstrakt rørt ut i varmt vann i hver flaske som er på 180 ml. Da har hun avføring 1-2 ganger pr.døgn. Det er B-vitaminer i Malten, de er vannløselige og vil ikke lagre seg i kroppen, men om det er noen andre stoffer som ikke er bra med for mye vet jeg ikke. Er det noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...