Twintipp og himmelblå Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Hvor mye kom herligheta på?? Med alt? Og hvor stort er huset deres da? Det blir lagt ut noen nye tomter nå etterhvert i et interessant område, men vi er usikre på hvor mye det kommer på når alt står ferdig.. Regner med tomta ligger på rundt 500.000,- Noen som har noen erfaringer å dele?? ) Har lyst på halvannen etasjes hus jeg da...
m@msen79 Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Hei Vi driver å bygger nå. Eller er snart ferdig faktisk. Regner med å flytte inn i august. Vi kjøpte tomt til 700 000. Huset vårt er på ca 150 kvm. 1 1/2 etg. Summen blir på 2 750 000. Klem
Twintipp og himmelblå Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2007 Ok.. Ja, det er jo ikke så gale da.... Men, er det 2,750 med innredet hus, altså kjøkken, bad etc. da? Sorry spm, men jeg er helt nek på det der, he he..
*Olivia* Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Vi har nettopp bygget hus. Tre etg ca 270 kvm brutto. Utenom tomt så kom det på 2,2 mill. Det eneste vi gjorde da var å legge gulv og sette opp innredninger. Kjøpt masse på ikea, kjøkken, badinnredning, lamper osv... Alt annet arbeid har vi leid fagfolk til, som flislegging osv. Vi har flislagt to bad, et do, vaskerom og hall. Vi hadde aldri verden fått et så stort og nytt hus her vi bor om vi skulle kjøpt brukt. Men nå tror jeg byggeprisene har økt litt utenom jeg skal si det for sikkert. Vi flytta inn i okober 2006.
m@msen79 Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Det er helt ferdig ja. Og da har vi ikke gjort noe selv. Har leid inn flislegger. Gulv osv har vi fått bekjente til å ta. Har flislagt 2 bad, gang og vaskerom. Kjøkken fulgte det med, men der har vi forandret litt. Synes det ble dyrt nok, men vi hadde ikke fått et sånt hus til den prisen hvis vi skulle ha kjøpt brukt. Har dere sett dere ut et hus?
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 vi har bodd i nytt hus nøyaktig ett år.. etter at vi flyttet inn gikk byggematerialene opp over hele fjøla med 20%. Tomte prisen vår har tredoblet seg på to år!! Vi tok i utgangspunktet opp 2,5 i lån, men det måtte vi øke med ytterligerere en mill. Så vi har 3,5 mill i lån, men huset og tomta er taksert til nærmere 6 mill. Vi har veldig høy standard. Fliser gang, stue, kjøkken, badene og vaskerom. Parkett i merbau ellers i huset. VAnnbåren varme, varmegjennvinningsanelgg, badstue, boblebad til to, kjeller med biljard rom, samt bad og bar med egen inngang. Uteleieleil på 50 kvm også med fliser og parkett. Vi valgte stein plate på kjøkkenet, induskjon, side by side og alt er integrert. Vi har takhøyde på 2,60 for å få mere romfølfelse.. Mannen har tegnet huset selv, og vi har hatt Norgeshus til å bygge. Vi har egeninnsats til en mill, som har gjort at vi kunne velge det vi har innvendig. Det gjør også at vi tåler et par renteoppganger. Til nå har vi ikke leid ut leiligheten fordi den ikke har vært ferdig, men den blir klar til 1 aug eller sept. Det gir jo en skattefri inntekt pr mnd på nesten 7000 kr. Det blir alltid dyrere enn man kalkulerer med. Og jeg har allerede et par ting jeg ville forandret.. Enda dette var meget nøye gjennomtenkt da min mann er BÅDE økonom og gammel snekker Men det er veldig gøy å få prege hjemmet vårt selv. Alle vi som bor her har bidratt så vi har noen artige løsninger her og der.. Lykke til! Jeg bygger IKKE igjen!!
mammat2goll Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Vi flyttet inn for 1 år siden. Vi gjorde så å si ALT selv. Er 3 etg og grunnflaten er 107 sa da blir det litt under 300kvm totalt. Men kjelleren er ikkke gjort noe med enda, det blir vel begynt så smått i vinter. Vi har vel 1,5 mill i lån, nytt hus, dobbelgarasje og ny bil Skal ikke klage jeg. Men vi hadde ikke en så dyr tomt, her var vel den ca 160 000 kr.
BA- med gullgutten+spire:) Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 Vi driver å bygger nå. Prisen på tomta lå på rundt 400 000 kr. Vi kommer alt i alt på ca 3,4 mill. Det meste blir da gjort av et byggefirma. Huset er ca 300 kvm brutto, to etg (ikke kjeller).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå