Gå til innhold

Overtidskontroll. Noen som har vært på det her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på overtidskontroll i slutten av uken og er temmelig sikker på at bebis ikke kommer før det (evig pessimist). Så lurer jeg litt på hva som skjer på en sånn overtidskontroll. Hva sjekker de og hvordan setter de evt i gang fødselen? Noen som vet og som har lyst å fortelle litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på! Og setter de den igang uansett den dagen?

Skrevet

Nei de setter ikke i gang uansett. De ser an form på mor og barn, står alt bra til vil de helst at fødselen starter naturlig. Først når man har gått 21 dager over termin skal det vurderes igangsetting, hvis såklart mor og barn har det bra så lenge. Etter 14 dager over termin får man komme på hyppige kontroller, annenhver dag tror jeg det var.

Står veldig bra forklart i den brosjyren jeg fikk på journalskrivinga. Men er kanskje ikke alle sykehus som har det?

Skrevet

Dytter litt på den her..h

Skrevet

jeg var på kontroll på torsdag, var da 6 dager over.

Da sjekket de modning og åpning, tok ctg og UL for å sjekke fostervannnivå og navlestreng-gjennomstrømming, eller hva en nå skal kalle det:)

Skal tilbake imårra tidlig, er vel å sjekke modning og hele pakka igjen!

Men til det anonym skriver, 21 dager høres helt sykt ut!!

Trodde da de fleste sykehus lot det gå maks 14 dager! Er jo flere forskninger som sier at 14 dager er det "magiske" grensen, endel større sjangse for komplikasjoner osv etter 14 dager..

Skrevet

Min jm på Ahus i dag sa at jeg kom til å bli satt i gang 14 dager etter termin uansett;)

Så er nok forskjellig praksis på forskjellige sykehus...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...